خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در باکو:

خاک ایران همچنان مسیر اصلی برای اتصال جمهوری آذربایجان به نخجوان در دسترس است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۱۳۹

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو تاکید کرد: از گفت‌وگوها و ابتکارات جاری صلح میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان حمایت می‌کنیم، یکی از اصول اساسی در روابط بین‌الملل این است که در گفت‌وگوهای دوجانبه، منطقه‌ای و... کشورهای مختلف منافع خود را در تضاد با منافع سایر کشورها تعریف نکنند.

به گزارش ایلنا، حدود ۱۶۰ نفر از سفرای مقیم، غیرمقیم، وابستگان نظامی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در باکو امروز به منظور آشنایی نزدیک با آخرین تحولات پس از جنگ دوم قره‌باغ از شهرهای آزاد شده فضولی، شوشا و کریدور لاچین (مسیر دسترسی ارمنستان به خانکندی - مرکز قره‌باغ) بازدید کردند.

در این بازدید که سفیر و وابسته نظامی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند، حکمت حاجی‌اف، دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان در امور سیاست خارجی و نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور این کشور در مناطق ویژه قره‌باغ آخرین تحولات گفت‌وگوهای سیاسی برای دستیابی به صلح پایدار با ارمنستان، رفع انسداد مسیرهای ترانزیتی، مین‌زدایی، بازسازی و... را تشریح کردند.

در حاشیه این بازدید، سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات آنها ضمن ابراز خرسندی مجدد از آزادی مناطق اشغالی در قره‌باغ و اجرای بیانیه سه جانبه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، گفت: حدود ۳۰ سال خاک ایران مسیر اصلی ترانزیتی برادران‌مان برای رفت و آمد و اتصال سرزمین اصلی آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان بوده و این مسیر که مورد قدردانی مقامات جمهوری آذربایجان قرار دارد، همچنان به عنوان مسیر اصلی در دسترس برادران و خواهران ما در سرزمین اصلی و جمهوری خودمختار نخجوان است.

وی ادامه داد: ما واقعیات جدید منطقه را درک می‌کنیم اما معتقدیم هر طرح منطقه‌ای باید با در نظر داشتن این واقعیات باشد و بهتر است کشورهای منطقه در قالب پلتفرم ۳+۳ همه مسائل را مطرح و حل کنند.

سفیر ایران در باکو از گفت‌وگوها و ابتکارات جاری صلح میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان حمایت کرد و اظهار داشت: یکی از اصول اساسی در روابط بین‌الملل این است که در گفت‌وگوهای دوجانبه، منطقه‌ای و... کشورهای مختلف منافع خود را در تضاد با منافع سایر کشورها تعریف نکنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز