خبرگزاری کار ایران

دادستان کل جمهوری آذربایجان:

مذاکره برای استرداد ١٣٧ زندانی از آذربایجان به ایران در جریان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۳۸۴

دادستان کل آذربایجان گفت: تعدادی از زندانیان ایرانی در آذربایجان دارای جرائم مرتبط با مواد مخدر هستند که در چهارچوب توافق استرداد افرادی که حکم‌شان قطعی شده می‌توانند مسترد شوند که در همین راستا تبادل ١٣٧ نفر از زندانیان در حال مذاکره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران علی اف دادستان کل آذربایجان دادستان کل جمهوری آذربایجان که ساعتی پیش وارد تهران شده است با حضور در کاخ دادگستری با دادستان کل کشورمان دیدار کرد.

دادستان کل آذربایجان در این دیدار گفت: این سومین نشست مشترک ماست و من اولین بار به عنوان معاون دادستان با شما دیدار کردم. شما به درستی فرمودید که ایران و آذربایجان دو کشور دوست هستند. این دومین سفر من به ایران است و من در این دو سفر خود را در خانه خودم احساس می‌کنم.

وی افزود: خوشبختانه پس از کسب استقلال جمهوری آذربایجان، ایران اولین کشوری بود که کشور ما را به رسمیت شناخت و از آن زمان تحت رهبری دو کشور سطح روابط تهران و باکو بالا بوده است. می‌خواهم در اینجا ذکر کنم یکی از دلایل روابط خوب دو کشور رهبری حیدر علی‌اف و بعد الهام علی‌اف است این مناسبات بصورت روزافزون در حال توسعه است.

کامران علی اف یادآور شد: خوشبختانه امروز این مناسبات ادامه دارد. من به عنوان مثال می‌توانم به دیدارهای اخیر روسای‌جمهوری دو کشور به عنوان مصادیق رابطه خوب اشاره کنم که در آن دیدارها موافقت‌نامه‌های زیادی به امضا رسید. حتما موافق هستید که اگر روابط دو کشور در سطح بالایی باشد بر سایر مناسبات از جمله قضایی تاثیر مثبت خواهد داشت. متاسفانه وقتی مناسبات در سطح بالا قرار دارد قانون‌شکنی هم وجود دارد و ما در این سفر با سایر مقامات قضایی هم دیدار می‌کنیم و مسیر برای حل مشکلات مهیا خواهد شد.

وی گفت: حقیقتا به این دلیل که مرز طولانی داریم و اتباع هم رفت و آمد زیادی دارند، باید مسائل مشترک را مرور کنیم. مسائل مورد نظر من در این سفر در دو شاخه است؛ گروه اول مسائل عمومی هستند که در حیطه کاری ما قرار دارند و در گروه دوم می‌توانیم بر سایر موضوعات تمرکز داشته باشیم. در گروه اول مسائل مرزی و گمرک، مسائل زیست محیطی، مسائل بشردوستانه، مسائل مرتبط با سفارت و قاچاق مواد مخدر و مسائل امنیتی قرار دارند. در گروه دوم بحث استرداد مجرمین که شما فرمودید قرار دارد.

دادستان کل آذربایجان یادآور شد: من یکبار دیگر می‌خواهم از دعوت شما سپاسگزاری کنم که نخستین سفر دادستان آذربایجان به ایران پس از استقلال کشور است. قبل از اینکه به ایران بیایم، کلیه مسائل حقوقی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادم. همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت معنوی در جنگ دوم قره‌باغ تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: دولت آذربایجان مبارزه با قاچاق مواد مخدر را بسیار جدی می‌داند. تعدادی از زندانیان ایرانی در آذربایجان دارای جرائم مرتبط با مواد مخدر هستند که در چهارچوب توافق استرداد افرادی که حکم‌شان قطعی شده می‌توانند مسترد شوند که در همین راستا تبادل ١٣٧ نفر از زندانیان در حال مذاکره است.

کامران علی اف عنوان کرد:  در خصوص مسائل زیست محیطی گفتید که با همتای ارمنستانی خود دیدار کردید اما من نمی‌دانم آن‌ها چقدر در حوزه ارس صداقت دارند چراکه ما اخباری داریم که آن‌ها زباله‌هایی صنعتی را راهی ارس می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴١ نفر از اتباع آذربایجان در مرحله تحقیقات قضایی به ایران گریخته‌اند، گفت: ما انتظار داریم این افراد به آذربایجان مسترد شوند چراکه تهدیدی برای امنیت آذربایجان محسوب می‌شوند. من اسامی این افراد را به شما تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز