خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه جامع علمی کاربردی بدلیل ماموریت مهارتی که دارد باید گسترش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۵۷۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بدلیل ماموریت مهارتی که دارد باید گسترش یابد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، محمدعلی زلفی گل در بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی هواپیمایی ماهان کرمان که با حضور استاندار و رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام شد، اظهار داشت: طبق قانون ۳۰ درصد آموزش‌های کشور باید مهارتی شوند که در حال حاضر ۱۴ درصد این برنامه محقق شده و ما در دولت سیزدهم به دنبال اجرای این قانون با کمک دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستیم. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای بدلیل ماموریت مهارتی که دارند باید گسترش یابند، در این راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ضمن حرکت در این مسیر توجه به آموزش‌های کوتاه مدت را نیز جدی بگیرد چرا که این دانشگاه وظیفه ترویج آموزش‌های عملی و مهارتی دانشگاهی را دارد. 

زلفی گل گفت: به دلیل ساختار وجودی دانشگاه جامع علمی کاربردی هر زمان که احساس نیاز کند میتواند رشته مقطع دار ایجاد کرده و گسترش پیدا کند و این از مزیت‌های بارز دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاههاست. 

وی ادامه داد: امروز بسیار خرسندم که امکانات و تجهیزات یکی از مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی را بازدید کردم که برای تربیت دانشجویان مهارتی و رفع نیاز بازار کار احتیاج به چنین مراکزی در کشور داریم. 

گفتنی است در در مرکز آموزش علمی کاربردی هواپیمایی ماهان کرمان ۶۵۰ دانشجو در ۱۳ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و در رشته‌هایی چون تعمیر و نگهداری هواپیما، مهمانداری، هوانوردی و اویونیک تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز