خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

استفاده از اساتید بازنشسته در طرح اعزام استاد به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۹۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما به شرطی به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مجوز می‌دهیم که رئیس دانشگاه اعلام کند و تعهد بدهد که برای تامین فضای آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و رفاهی مشکلی ندارد.

«محمدعلی زلفی‌گل» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا دستور ممانعت از پذیرش دانشجو در دانشگاه‌هایی که امکانات رفاهی کامل نداشته باشند، اجرایی شده است یا خیر؟ توضیح داد: یک تعداد دانشگاه داریم و عضو هیئت علمی و کارمند برای آن‌ها استخدام کرده‌ایم و اگر دانشجو نپذیرند، استادان این دانشگاه‌ها می‌خواهند چه کار کنند؟ بنابراین در مورد دانشگاه‌هایی که جاری و دایر هستند که نمی‌توانیم دانشجو پذیرش نکنیم البته توصیه ما این است که دانشجو را با ظرفیت و تعدادی بپذیرند که بتوانند برایشان امکانات رفاهی کافی را مهیا کنند.

او تصریح کرد: بحثی که من دارم بیشتر در مورد دانشگاه‌ها و دانشکده‌های جدید است؛ ما به شرطی به این دانشگاه‌ها مجوز می‌دهیم که رئیس دانشگاه اعلام کند و تعهد بدهد که برای تامین فضای آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و رفاهی مشکل ندارد و نسبت اعضای هیئت علمی باید برای هر رشته حدنصابی داشته باشند، بنابراین این نکات در ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید مورد تاکید است. 

وی ادامه داد: همچنین در مورد اختصاص ظرفیت به دانشگاه‌ها هم از روسای دانشگاه‌ها خواستیم در پذیرش دانشجو حتما عنایت ویژه به بحث امکانات رفاهی، ایاب و ذهاب و... داشته باشند تا اینطور نشود که فرزندان مردم را در این دانشگاه بپذیریم بعد نتوانیم خدمتی شایسته‌شان به آن‌ها ارائه کنیم. 

زلفی‌گل در خصوص اعزام اساتید به خارج از کشور در جریان رونق پذیرش دانشجوی بین المللی، توضیح داد: در اعزام اساتید به خارج از کشور ایده‌هایی مطرح است که در برخی کشورهای منطقه روی آن کار می‌کنیم و برای ایجاد پردیس‌های جدید دانشگاهی در کشورهایی که طالب هستند، یکی از ایده‌ها این است که از ظرفیت اعضای هیئت علمی بازنشسته استفاده کنیم. یعنی افرادی که علاقه‌مند هستند برای اجرای این طرح به کار گرفته شوند، در زمینه اعزام از آن‌ها استفاده کنیم. البته این موارد هنوز طرح خام است و جزو برنامه‌های ماست، اما هنوز نتوانسته‌ایم در این زمینه موفق باشیم. 

وزیر علوم در مورد دعوت از اساتید برای تدریس در ایران نیز یادآور شد: با توجه به گسترش زیرساخت‌های فضای مجازی خوشبختانه خیلی از دانشگاه‌های ما از دانشمندان خارج از کشور در همایش‌ها و سمینارها و حتی کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌کنند و شاید خیلی به حضور فیزیکی آن‌ها ضرورتی هم نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز