خبرگزاری کار ایران

به‌مناسبت هفته دولت و با حضور معاون فناوری وزارت علوم؛

نخستین رویداد توسعه اکوسیستم نوآوری خراسان رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۰۶۲

با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، نخستین نشست تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان) در استان خراسان رضوی و در حوزه صنایع معدنی در محل پارک علم و فناوری این استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اداره روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خراسان رضوی، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در آغاز سخنان خود در این رویداد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: یکی از مهمترین وظایف ما و مسئولین استانی به خصوص در پارک‌های علم و فناوری این است که بتوانیم از مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های علم و فناوری استفاده کنیم. 

وی افزود: باید سعی کنیم بحث نفوذ فناوری و نوآوری را در شرکت‌های بزرگ کشور به خصوص شرکت‌های صنعتی جلو ببریم و تا امروز گام‌هایی بر داشتیم. 

معاون وزیر علوم گفت: در قانون تولید و جهش دانش بنیان در بند ت ماده ۶ اشاره می‌کند وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌توانند پردیس فناوری ایجاد بکنند که در این این پردیس‌ها، بخش خصوصی فضا و آزمایشگاه را در اختیار می‌گذارد و پارک علم و فناوری نقش حاکمیتی دارد و یک نوع مشارکت بین این دو بخش به وجود می‌آید بنابر این پارک م‌یتواند شرکت‌های دانش بنیان را معرفی کنند تا شرکت‌ها بتوانند از امتیاز‌ها و معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند. 

خیرالدین همچنین با اشاره به تاسیس اولین دهکده فناوری در خراسان گفت: ما در سطح کشور پیشنهاد ۱۰ دهکده فناوری داده بودیم که جای خرسندی است پارک خراسان پیشرو در ایجاد پردیس‌های علم و فناوری است که پشتوانه قانونی هم دارد و ما امیدواریم بتوانیم پردیس علم و فناوری صنعت ساختمان را هم ایجاد کنیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تاکید کرد: پارک خراسان رضوی الگوی بسیار خوبی در کشور است و ما می‌توانیم این پردیس‌ها را در دانشگاه‌ها هم ایجاد کنیم و همچنین بحث ماده ۱۲ استانداران را مکلف کرده است با همراهی پارک‌های علم و فناوری نسبت به ایجاد ستاد اقتصاد دانش بنیان همت گمارند که شاهد هستیم این مورد در مشهد بسیار خوب پیش رفت داشته است. 

خیرالدین خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری رویداد «تانا» این است که ما بتوانیم کسانی که صاحب ایده هستند و همینطور کسانی که محصول دانش بنیان تولید کرده‌اند را به سرمایه داران و افرادی که می‌توانند بازار را در دست بگیرند متصل کنیم. 

وی افزود: در وزارت علوم با ایجاد سامانه نان، نظام ایده‌ها و نیاز‌ها توسط پارک‌ها به دنبال مسئله محور کردن و نیاز محور کردن تحقیقات کشور هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز