خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت اهالی رسانه:

لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۰۶۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم «روایت اول» ویژه گرامیداشت روز خبرنگار امسال ضمن تاکید بر حل و فصل مشکلات و دغدغه‌های کهنه اهالی رسانه به تصویب لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که ظهر امروز با عنوان «روایت اول» در تالار وحدت برگزار شد، گفت: همواره طی یکسال گذشته در تلاش بوده‌ایم تا مشکلات قدیمی و کهنه اهالی رسانه را حل و فصل کنیم که بر همین اساس، لایحه جامع روزنامه‌نگاری را در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسانده‌ایم و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد تحول اساسی در عرصه روزنامه‌نگاری و رفع تمامی موانع و مشکلات پیش‌روی اهالی رسانه باشیم.
وی به بسته حمایتی دولت مردمی ویژه خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت: رییس‌جمهور در این خصوص در ۱۳ بند دستور ویژه داده تا بتوانیم با وزارتخانه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌های اجرایی آن را به سرانجام برسانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران و روزنامه نگاران فقید تصریح کرد: شخص رئیس‌جمهور همواره اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع مشکلات اهالی رسانه دارد و در جلسه اخیر هیات دولت از جایگاه خبرنگاران تجلیل ویژه‌ای به عمل آوردند.
اسماعیلی به اهتمام سایر وزارتخانه‌ها برای تجلیل از اهالی رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: از وزرای ارتباطات، صمت و اقتصاد بابت اجرای تفاهم‌نامه بسته حمایتی از خبرنگاران و تدارک هدایایی جهت تجلیل از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران قدردانی می‌کنم و به زودی جزییات این هدایا از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ اطلاع‌رسانی خواهد شد.
اهالی رسانه نقش مهمی در نهادینه شدن جهاد تبیین دارند
همچنین فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ابراز داشت: در دوره جدید فعالیت معاونت مطبوعاتی تلاش خود را متمرکز بر نقطه ابتدایی یعنی تولید محتوا کرده‌ایم و از سوی دیگر، در تدوین تمامی شیوه‌نامه و آیین‌نامه‌ها بر امنیت شغلی خبرنگاران تاکید شده است.
وی ادامه داد: تمامی خدمات مرتبط با اهالی رسانه را به سمت سامانه جامع رسانه‌های کشور هدایت کرده‌ایم تا این خدمات به صورت یکپارچه، شفاف و غیرحضوری در اختیار خبرنگاران قرار گیرد. البته در این مسیر نیازمند کمک، مشارکت و حمایت همه جانبه هستیم.
وی به حمایت از «روایتگران اول» رسانه‌ها اشاره و بیان کرد: اگر ضوابطی مانند ماده ۴۶ قانون مطبوعات را به طور کامل به مرحله اجرا گذاشته‌ایم، برای این است که حمایت از امنیت شغلی خبرنگاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چنانچه موفق شویم در این مسیر ریل‌گذاری صحیحی انجام دهیم، بدون تردید، اهالی رسانه نقش مهمی با تولید محتوا در نهادینه شدن جهاد تبیین خواهند داشت.
بیان دغدغه‌ها و مشکلات برخی از خبرنگاران، تجلیل از خانواده خبرنگاران فقید و اجرای تعزیه‌خوانی از بخش‌های دیگر مراسم بزرگداشت روز خبرنگار امسال با عنوان «روایت اول» بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز