خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

نظام مهندسی ساختمان بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن نظارت مستمر دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۸۸۰

نظام مهندسی ساختمان بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان و شهرستان‌ها نظارت مستمر دارد.

شهریار گلمحمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود:  نظارت بر کیفیت مصالح کاربردی در ساخت و ساز را جزو یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان و مهندسان برشمرد و افزود: در این راستا دستگاه های اجرایی خصوصا اداره کل استاندارد همکاری خوبی با نظام مهندسی دارند؛ اداره کل استاندارد مسئولیت سنجش کیفیت مصالح ساختمانی را بر عهده دارد؛ مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز بر اساس تایید کارشناسان تایید صلاحیت شده استاندارد، از مصالح تایید شده و با کیفیت استفاده می کنند.

گلمحمدی تصریح کرد: زمانی که نقشه ای وارد سازمان می شود، یک مهندس ناظر برای آن انتخاب می شود که این مهندس موظف است بر مصالح و نحوه ساخت و ساز نظارت دقیق داشته باشد؛ علاوه بر این، کنترل های مضاعف بر ساختمان ها از سوی نظام مهندسی اعمال می شود و همچنین عملکرد ناظرین نیز در طول عملیات ساخت و ساز زیر ذره بین سازمان قرار دارد.

وی از فعالیت 90 مهندس در شورای نظارت عالیه نظام مهندسی ساختمان استان خبر داد و گفت: برای نظارت بر روند اجرایی نهضت ملی مسکن در مرکز استان 3 گروه نظارتی تشکیل شده که بر این اساس جای هیچگونه نگرانی در خصوص ایمنی ساختمان ها و همچنین نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد؛ 2 گروه دیگر نیز در شهرستان های استان وظیفه نظارت بر کیفیت ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن را برعهده دارند.

گلمحمدی در خصوص نظارت بر عملکرد مهندسان نیز بیان کرد: گروه های نظارت عالیه یا کنترل مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت مستمر بر عملکرد مهندسان نظارت دارند که عملکرد مهندسان و نتیجه کار پس از تایید از سوی کنترل مضاعف به شهرداری ارسال می شود و در قالب ماده 35 راه و شهرسازی نیز به صورت اولویت بندی بر عملکرد کل مهندس ها نظارت می شود. نظارت عالیه در سال 1400 نزدیک به 460 مورد بازدید از ساخت و ساز و عملکرد مهندسین در این خصوص داشته اند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز