خبرگزاری کار ایران

قاسم پور در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت:

اعتبارات حوزه درمان ناباروری در بودجه از مسیر خود خارج شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۱۰

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اعتبارات خوبی برای درمان ناباروری تخصیص یافت، متاسفانه بودجه به ذینفعان نرسید و هزینه موارد دیگری شد که از طریق دیوان محاسبات پیگیر آن هستیم.

به گزارش ایلنا، فاطمه قاسم پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص اجرایی نشدن تبصره ۱۷ بودجه ۱۴۰۰ در موضوع ناباروری گفت: در مسئله مهم جمعیت و ارائه خدمات به خانواده های ایرانی برای فرزندآوری یکی از موضوعات مهم مسئله درمان ناباروری، توسعه زیرساخت ها، تجهیز مراکز و تربیت کادر موثر و یارانه درمان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: زوجین نابارور که تمایل بسیار زیادی به فرزندآوری دارند، اما هزینه درمان ناباروری در کنار رنج فرآیندهای درمان و نداشتن فرزند، باعث می شود تا ما به عنوان سیاستگذار در سیاست های جمعیت، یارانه بیمه و درمان و حمایت جدی از آنها داشته باشیم.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به اینکه در چند سال اخیر یارانه درمان ناباروری در بودجه سنواتی دیده شده اما انحراف عملکرد آن بالاست، افزود: در ابتدای مجلس یازدهم نظارت بر اجرای بودجه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ساماندهی بودجه هدفمند برای خانواده های نابارور مورد توجه قرار گرفت و در قانون جوانی جمعیت با همت مجلس، بیمه درمان ناباروری در کنار دیگر خدمات دیده شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر اگرچه اعتبارات خوبی برای درمان ناباروری تخصیص یافت، متاسفانه بودجه به ذینفعان نرسید و هزینه موارد دیگری شد که از طریق دیوان محاسبات پیگیر آن هستیم و مسببین باید پاسخگو باشند.

قاسم پور با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی به بودجه درمان ناباروری در بند (هـ) تبصره ۱۷، وزارت بهداشت را به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان جهاد دانشگاهی، معاونت درمان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مجموعه های فعال در این زمینه دعوت کرد، گفت: هدف از تشکیل این کارگروه جامع سازی خدمات بود. یارانه ها نباید به افرادی اختصاص پیدا کند که تنها از طریق مراکز علوم پزشکی اقدام به درمان کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار داشت: براساس بند بند (هـ) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مقرر بود ۹۰ درصد یارانه درمان برای سه دوره هر کدام از زوجین نابارور و پوشش هزینه های دارویی و پاراکلینیکی و ایجاد سامانه ثبت اطلاعات اختصاص یابد، مجلس در کنار ساماندهی ها در این تبصره، ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای درمان ناباروری تخصیص داد تا تنظیم گری کرده باشد و بودجه کافی برای حل مسائل این خانواده ها دراختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یازدهم تصریح کرد: علاوه بر نظام بودجه ریزی در ماده ۴۳ قانون جوانی جمعیت درخصوص بیمه درمان ناباروری و موارد دیگر اقدامات موثری صورت گرفته است. امروز متاسفانه علی رغم تنظیم گری مجلس در بودجه ۱۴۰۰، انحراف هزینه کرد وجود دارد، زیرا جلسات کارگروهی که باید اقدامات لازم را انجام می داد، تشکیل نشد و وزارت بهداشت بودجه را به دانشگاه های علوم پزشکی تخصیص داد.

 

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز