خبرگزاری کار ایران

پاک سازی ویلا‌های غیرمجاز در بستر رودخانه «عارفی» مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۹۴۳

با دستور قضایی، بخشی از رودخانه عارفی لایر وبی و پل‌ها و بخشی از ساخت وساز‌های غیرمجاز در بستر این رودخانه در مشهد جمع آوری و از این مسیر رفع خطر شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسئول گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی با اشاره به اتفاقات ناگواری که در پی بروز سیل چند روز گذشته رخ داد، گفت: بارش‌های چند روز گذشته در مشهد سبب شد شاهد بروز سیلاب‌های خطری در بسیاری از مناطق ییلاقی مشهد مثل طرقبه و شاندیز و عارفی باشیم که متأسفانه این اتفاق سبب شد رخداد‌های ناگواری به بار بیاید.

امیر رمضانی ادامه داد: باتوجه به اهمیت لای روبی و آزادسازی حریم رودخانه‌ها در عملیات مشترک گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت المال با شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و با دستور قضایی، بخشی از رودخانه عارفی لایروبی و پل‌ها و بخشی از ساخت وساز‌های غیرمجاز در بستر این رودخانه جمع آوری و رفع خطر شد.

وی اظهار کرد: به صاحبان سازه‌های غیرقانونی در حریم رودخانه برای جمع آوری این ساخت وساز‌های غیرقانونی اخطار داده شده است. در صورت توجه نکردن به این اخطارها، ابتدای هفته آینده همه آن‌ها تخریب و جمع آوری خواهد شد.

 رمضانی ادامه داد: در دو سال گذشته حریم رودخانه عارفی بار‌ها پاک سازی و الحاقات و ساخت وساز‌های غیرقانونی آن جمع آوری شده است، اما نبود نظارت قوی در این محدوده سبب شده است علاوه بر بروز سیل و اتفاقات ناگوار، استفاده از سیلاب‌های فصلی که برای تکمیل ظرفیت سد طرق بود، سلب شود.

در قالب اجرای تبصره یک ماده ۵۵ و قانون توزیع عادلانه آب، هر بنا، استخر، بندآب، راه بند، دیوار و چاهی که از نظر قانونی غیرمجاز ساخته شده بود، قلع وقمع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز