خبرگزاری کار ایران

پایان کار سایت آذران اکسچنج "exchange azaran" در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۰۷

رییس پلیس فتا خراسان رضوی اعلام کرد: دو کلاهبردار سایبری که با تله سرمایه گذاری با سود ثابت 4 درصد و تضمین تصاعدی سود رمز ارزها به صورت شناور؛ دست به کلاهبرداری میلیاردی زده بودند با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا دستگیر و به دست قانون سپرده شدند.

به گزارش ایلنا،‌ سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با شکایت 20 تن از شکات مشهدی  پرده از راز کلاهبرداری میلیاردی در حوزه رمز ارزها برداشته و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات و دریافت مستندات موجود از شکات با بررسی موضوع و تحقیقات اولیه دریافتند فرد یا افراد کلاهبردار با ایجاد سایت و کانال تلگرامی و همچنین تبلیغات در سایت دیوار با نفوذ به کانال های پر مخاطب در حوزه سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام به قصد کلاهبرداری پیشنهاد دریافت سود ثابت 4 درصد و تضمین تصاعدی به صورت شناور به ازای سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها را داده و پس از پرداخت یک الی دو ماه سود اصل سرمایه را به یغما می برند.

این مقام مسئول افزود: کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را ادامه داده و در پی تحقیقات صورت گرفته عاملین کلاهبرداری را در مشهد و تهران شناسایی کردند که متهم مشهدی در محل اختفای خود در هتلی مجلل طی عملیات فنی و پلیسی دستگیر شد و متهم تهرانی با نیابت قضایی در تهران دستگیر و بدست قانون سپرده شد.

وی تصریح کرد: پس از دستگیر دو متهم به نام های متین بختیاری 22 ساله و هادی زینالی 24 ساله که از تحصیلات آموزش عالی برخوردار است، مشخص شد قربانیان کلاهبرداری موصوف از سراسر کشور بوده و به منظور احقاق حق دیگر شکات پرونده که هنوز از دستگیری این دو متهم بی اطلاع می باشند؛ علاوه بر وثیقه سنگین، دستور شناسایی دو متهم به نامهای موصوف به همراه تصاویرشان جهت درج در رسانه ملی و کشوری و روزنامه های کثیرالانتشار از سوی قاضی پرونده صادر شده است.

این مقام انتظامی در خصوص سرمایه گذاری و اعتماد به کانال های تلگرامی اکیداً توصیه کرد: کاربران و شهروندان گرامی توجه داشته باشند، کلاهبرداران تحصیل کرده فضای مجازی اصطلاحاً یقه سفیدها در کمین سرمایه های شما به خصوص در کانال های غیر بومی و تلگرام ؛ نشسته اند و در در حوزه رمز ارزها اگر علم و دانش کافی ندارید ابداً به فرد دیگری هم اعتماد نکنید و سرمایه خود را از دست ندهید.

شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند و در صورت وقوع حادثه ای در فضای سایبری بلافاصله موضوع را جهت بررسی کارشناسان پلیس فتا با شماره 096380 که به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان می باشد در میان بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز