خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ:

فراگیری «سلام فرمانده» اوج اقتدار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را به رخ کشید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۰۲۷

وزیر فرهنگ در حاشیه هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور از عوامل تولید سرود «سلام فرمانده» تجلیل کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور صبح امروز سه‌شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و اعضای این شورا در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ در بخشی از این جلسه که به تجلیل شورای فرهنگ عمومی کشور از عوامل سرود «سلام فرمانده» اختصاص داشت، درباره این اثر گفت: این سرود به عنوان یک اثر بزرگ و افتخار ملی، این روزها به تقویت فضای عمومی و توسل به حضرت ولیعصر (عج) منجر شده که با اجتماعات چند ده هزارنفری در سراسر کشور و چندصد هزارنفری در برخی شهرهای بزرگ، اوج اقتدار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را به رخ بکشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه افزود: سرود «سلام فرمانده» در تقویت اشتیاق عمومی پس از شنیدن نام مقدس حضرت ولیعصر (ع) نقش به سزایی داشته است و در راستای همین نقش، شاهد بازخوانی سرود به زبان‌ها و گویش‌های مختلف در کشورهای گوناگون بوده‌ایم که همین موضوع از عظمت بزرگ این اثر نشات گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اخلاص، دستمایه اصلی تولید سرود «سلام فرمانده» بوده که همین اخلاص موجب برکت و درخشش این اثر شده و از سوی دیگر این روزها موجب وحدت، افتخار و مباهات ملت ایران شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند درمانی کرونا در کشورمان، گفت: امروز شاهد هستیم ویروس کرونا همچنان جان مردم برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی را می‌گیرد و آمار و ارقام فوتی‌های کرونا در این کشورها رو به افزایش است؛ از سوی دیگر چند وقتی است با اقدامات اساسی فوتی‌های کرونا در کشورمان به حداقل رسیده است اما رسانه‌های غربی درباره این اتفاق بزرگ سکوت کرده‌اند و حرفی از این دستاورد بزرگ به میان نمی‌آورند.

وزیر فرهنگ در ادامه این جلسه به برپایی افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در آستان مقدس رضوی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: هنرمندان اصیل فرهنگ ایرانی اسلامی افتخارشان خدمت به اهل بیت (ع) است و رونمایی از تابلوی «نماز باران» اثر حسن روح الامین و اجرای زیبای موسیقی حجت اشرف زاده در این مراسم تنها بخشی از خدمت و ارادت هنرمندان به اهل بیت (ع) محسوب می‌شود.

گفتنی است، ارائه گزارشی از برپایی آخرین دوره نمایشگاه کتاب تهران و بحث و بررسی درباره طرح ملی نشاط اجتماعی پساکرونا از موضوعات مورد بحث در هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز