خبرگزاری کار ایران

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین وزرای کار ایران و ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۵۳

سرپرست وزارت کار گفت: در کنار برنامه‌های حمایتی و ایجاد اشتغال، از آنجا که وزارت کار دارای شرکتهای اقتصادی در حوزه‌ی حمل‌ونقل و ریلی است در نتیجه به دنبال این هستیم که با ترکمنستان در زمینه‌ی ترانزیت نیز همکاری‌هایی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم دیدار زاهدی وفا (سرپرست محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی کشور ترکمنستان و امضای یادداشت تفاهمنامه همکاری بین وزرای دو کشور امروز در ساختمان وزارت کار برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم زاهدی وفا گفت: روابط با کشورهای همسایه در اولویت ماست و در این بین ترکمنستان جایگاه ویژه‌ای برای ما دارد.

وی افزود: ترکمنستان نه فقط کشورهمسایه بلکه به عنوان خویشاوند ماهم محسوب می‌شود. طی سی سال گذشته ایران و ترکمنستان روابط دوستانه‌ای با هم داشتند و مرزهای دو کشور امن‌ترین مرزها بوده و همین مشترکات بستر مناسبی برای تفاهم ایجاد کرده است.

 سرپرست وزارت کار بیان کرد: خرسندیم که در ادامه‌ی این روابط دوستانه قرار است تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین ما در حوزه کار و تامین اجتماعی امضا شود.

زاهدی وفا افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی برنامه‌های حمایتی و اجتماعی در ایران است و همکاری با شما چشم‌انداز خوبی در حوزه تامین اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای، حمایت از سالمندان و اقشار آسیب‌پذیر ایجاد خواهد کرد.

سرپرست وزارت کار گفت: در کنار برنامه‌های حمایتی و ایجاد اشتغال، از آنجا که وزارت کار دارای شرکتهای اقتصادی در حوزه‌ی حمل‌ونقل و ریلی است در نتیجه به دنبال این هستیم که با ترکمنستان در زمینه‌ی ترانزیت نیز همکاری‌هایی داشته باشیم. همچنین در زمینه انرژی، گاز و برق نیز می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

زاهدی وفا با بیان اینکه از گسترش همکاری اقتصادی با کشور ترکمنستان حمایت می‌کنیم گفت: سطح تجاری دو کشور دارای ظرفیتهای خوبی است. از طریق این همکاری می‌توانیم حجم واردات و صادرات خود را دوبرابر و حتی بیشتر افزایش دهیم.

وی بیان کرد: مسائل پیش‌آمده در شمال غرب آسیا ظرفیتهایی برای کشورهای همسایه ایجاد کرده تا بتوانند سطح روابط خود را افزایش دهند.

زاهدی وفا تصریح کرد: در زمینه‌ی برنامه‌های حمایتی ما تجربه‌ی خوبی در حوزه‌ی بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای و اقتصاد داریم که می‌توانیم این تجارب را با شما به اشتراک بگذاریم.

در ادامه، وزیر کار کشور ترکمنستان نیز ضمن تبریک به زاهدی وفا برای انتخابش به عنوان سرپرست وزارت کار گفت: برای شما آرزوی موفقیت دارم.

وی ادامه داد: شما درست می‌گویید؛ ترکمنستان و ایران دوست و برادر هم هستند و در این مدت سی‌ساله فعالیتهای موفقیت‌آمیز و اقدامات موثر و مهمی انجام داده‌اند.

وزیر کار ترکمنستان ابراز اطمینان کرد که تفاهم‌نامه‌ی بین دو کشور در چارچوب قانون اجرایی و فرصتهای شغلی مناسبی را برای شهروندان هر دو کشور ایجاد کند.

وی گفت: در چارچوب این تفاهم‌نامه چندین همایش و سمینار برگزار خواهد شد و روابط بین دو کشور توسعه خواهد یافت. من از همه کسانی که برای این تفاهم‌نامه تلاش کردند تشکر می‌کنم و آمادگی خود را برای توسعه روابط اعلام می‌کنم.

وزیر کار ترکمنستان تاکید کرد: گسترش همکاری در حوزه‌ی ترانزیت و حمل و نقل برای ما نیز مهم است  و شخصا در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‎کنم.

گفتنی‌است؛ صبح امروز حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استعفا نامه‌ی خود را تحویل رئیس جمهور داد و زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارت کار انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز