خبرگزاری کار ایران

نشست سمن ها با رئیس کل دادگستری استان گیلان به مناسبت هفته محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۹۰۲

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تبریک هفته محیط زیست و نقش تاثیر گذار سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: رسالت منصفانه سمن ها این است که آنچه در زندگی مردم واقع می شود را به درستی بیان کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست تعدادی از سازمان های مردم نهاد استان گیلان به مناسبت هفته محیط زیست  با حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تبریک هفته محیط زیست و نقش تاثیر گذار سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: رسالت منصفانه سمن ها این است که آنچه در زندگی مردم واقع می شود را به درستی بیان کنند.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت اولویت های استان تصریح کرد: باید پس از شناسایی اولویت ها و تمرکز بر آن مشکلات را طبقه بندی کرده و با یک برنامه مدون در جهت رفع آن گام برداشت.

رئیس شورای قضایی استان عدالت را احقاق هر گونه حقی به ذیحق تعریف نمود و افزود: قوه قضائیه متولی احقاق حقوق مردم است و دادستان ها به عنوان مدعی العموم احیاگر حقوق تضییع شده مردم هستند.

وی با بیان اینکه نظارت تنها در مورد فرآیند های اجرایی نبوده  بلکه باید بر تصمیمات مدیران نیز تعلق بگیرد گفت: گاهی بودجه های کلان به تصمیمات نادرست مسئولان اختصاص می یابد و لذا علاوه بر از بین رفتن اعتبارات  دولتی نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی شود.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر پژوهش و مطالعه در اجرای هر طرحی خاطر نشان کرد: در خصوص مساله پسماند کار مطالعاتی در دادگستری استان صورت گرفته و وظایف تمام مسئولین که باید طی بازه معینی انجام شود به آنان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر پس از اتمام مهلت تعیین شده، مدیران مربوطه اقدامی در راستای وظایف مربوط به خود انجام نداده باشند تصریح کرد: دستگاه قضایی برای این ترک فعل و قصور و سهل انگاری پرونده قضایی تشکیل خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان از مسئولان سازمان های مردم نهاد خواست تا به‌رغم هر گونه مخالفت و یا مقاومت سازمان ها، در انجام وظایف خود دلسرد نشده و در صورت بروز هر گونه تصرف یا تجاوزی به محیط زیست و انفال، اعلام جرم کرده تا دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز