خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از علیرضا تابش؛

سید محمود دعایی سرمایه نمادین روزگار ما

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۴۰۶

علیرضا تابش به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، در یادداشتی او را سرمایه نمادین روزگار ما خواند.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، در یادداشتی او را سرمایه نمادین روزگار ما خواند.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

مرحوم مغفور حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی انسانی شریف، آزاده، زاهد و وارسته بود که در همهٔ دوران عمر خود با سلامت نفس زیست و به دین و میهن، متواضعانه و دلسوزانه خدمت کرد. او در روزگار پر تلاطم ، اعتدال را وجهه همت خویش قرار داده بود و به مثابه سرمایه نمادین روزگار ما بود ، که قلم در رثایش بی‌تابی می‌کند و در سوگش بی‌اختیار می‌گرید. 

نسب خاندان ایشان به یزد و کرمان می‌رسید و استان‌های یزد و کرمان امروز یکی از مفاخر نیکوسرشت خود را از دست دادند. 

خاطرات جالبی که از او دارم فراموش‌نشدنی است. هفتهٔ قبل در بزرگداشت استاد دکتر محمد علی اسلامی ندوشن با ایشان گفتگو‌ کردم و همچون همیشه با مهر و‌ محبت لب به سخن‌گشود، کمتر شخصیت روحانی به نازنینی و لطافتش می‌توان یافت.

جدای از خدمات موثر سید محمود دعایی در ساحت فرهنگ، دین و سیاست، او خصیصه‌ای ممتاز داشت، هر هنرمندی که بدرود حیات می‌گفت و از ایشان درخواست می‌شد برای نماز میت تشریف بیاورند ایشان نه نمی‌گفت، به رغم مسئولیت روزنامه و مشغله کاری و در سرما و گرما خود را می‌رساند. 

آرام و بی هیاهو و با عمق جان 

کنار اهالی فضیلت و فرهنگ و هنر بود و در تلخ‌ترین لحظات زندگی کنارشان حضور داشت و دل داغدیده آنان را تسلّی می‌داد.

این بیت از ناصرخسرو، ترجمان نگاه وی به مردم بود که:

خلق جهان یکسره نـهال خـدایند

هیچ نه بر کن تو زین نـهال و نـه بـشکن

همه آنها که با او معاشرت و مراوده داشتند، با شنیدن خبر وفاتش شوکه شدند، خدایش بیامرزد و روح بلندش با اولیای طاهرین محشور فرماید. 

علیرضا تابش 

۱۵ خرداد ۱۴۰۱

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز