خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح های پیشگیرانه در مهدهای کودک و مدارس استان یزد/بینایی سنجی ۴۳ هزار کودک یزدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۱۷۵

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: بر اساس تفاهم نامه بهزیستی و آموزش و پرورش طرح پیشگیرانه در حوزه معلولیت ها و آسیب های اجتماعی ویژه ی مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، رضا ابهت با بیان اینکه بهزیستی و آموزش و پرورش در اجرای طرح های پیشگیرانه ویژه اشتراکات زیادی دارند اظهار داشت: اجرای طرح غربالگری شنوایی و پیشگیری از تنبلی چشم از برنامه هایی است که هرسال در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۳ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله سنجش بینایی شدند که از بین آن ها ۲۸۰ کودک آمبلیوپ شناسایی شدند افزود: با توجه به همپوشانی گروه سنی ۵ تا ۶ سال میان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی مقرر شده بهزیستی اقلام مورد نیاز برای سنجش بینایی کودکان و آموزش مربیان برای اجرای طرح را بر عهده بگیرد و آموزش و پرورش طبق دستورالعمل بهزیستی سنجش بینایی کودکان را انجام دهد.

سرپرست بهزیستی استان یزد همچنین از اجرای برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها در مدارس خبر داد و گفت: این برنامه از سال ۱۳۹۵ در تمام دبیرستان های متوسطه پایه دهم و یازدهم در تمام شهرستان ها آغاز شده است.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا به دلیل غیر حضوری بودن مدارس، اجرای این طرح ها با وقفه دوساله روبرو شد که امید است در سال تحصیلی پیش رو و با همکاری همیشگی آموزش و پرورش این برنامه ادامه یابد.

ابهت با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب در کودکان گفت: این طرح با هدف شناسایی زود هنگام اضطراب کودکان، ارجاع زود هنگام جهت مداخلات تخصصی، افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب توسط بهزیستی اجرا می شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز