خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد:

آغاز طرح غربالگری بینایی برای ۲۱۷ هزار کودک اصفهانی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۰۳

طرح غربالگری بینایی برای ۲۱۷هزار و ۹۰۵ کودک ۳ تا ۶ساله برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه سن طلایی برای درمان تنبلی چشم، زیر ۶ سالگی است، گفت: طرح غربالگری بینایی برای ۲۱۷ هزار و ۹۰۵ کودک ۳ تا ۶ساله برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سعید صادقی اظهار داشت: هم اکنون بهزیستی استان مجهز به ۱۸ دستگاه غربالگر بینایی دولتی و دو دستگاه غربالگر بینایی در بخش خصوصی است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، تنبلی چشم را نوعی اختلال بینایی دانست که اگر به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است و اگر درمان به تاخیر بیفتد، احتمال کم بینایی و نابینایی از ناحیه یک چشم یا هر دو چشم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه سنجش بینایی به دو شکل پایگاه‌های دائمی(در طول سال هم به صورت خدمات سیار و هم به صورت خدمات ثابت ارائه خدمت می‌‌کنند) و پایگاه‌های غیر دائمی(از هفته اول آبان ماه تا ۱۵ آذرماه هر سال) کار سنجش بینایی را انجام می‌دهند.

صادقی افزود: لازم است همه کودکان تا سن ۶ سالگی، سه بار مورد سنجش بینایی قرار گیرند و خانواده‌ها باید این نکته را مد نظر قرار دهند که اگر فرزندشان در سال گذشته سالم بوده، دلیل بر این موضوع نمی‌شود که در سال جاری نیز سالم باشد.

وی یادآوری کرد: در راستای اجرای این طرح، کودکان ۳ تا ۶ساله زیرپوشش مهد‌ها و آمادگی‌ها و کودکان ۴ تا ۶ ساله مراجعه کننده در مراکز سنجش بینایی شامل مهد‌ها، آمادگی‌ها، مدارس، خانه‌های بهداشت تحت معاینه دید قرار می‌گیرند.

صادقی افزود: موارد مشکوک به تنبلی چشم یا سایر اختلالات بینایی برای پیگیری درمانی به متخصصان ارجاع داده می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز