خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

تصویر سازی فرهنگ غنی ایران در رویداد حکیم توس

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۴۰۹

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تصویر سازی که در تئاتر ماردوش در رویداد حکیم توس دیدیم، یکی از بهترین اشکال نشان دادن، فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بود.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید دبیریان در حاشیه رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» اظهار کرد: برپایی تئاتر ماردوش در این رویداد بر مبنای یکی از جذاب ترین داستان های شاهنامه اقدام بسیار تأثیرگذار و ارزشمندی در حوزه آشنایی با فرهنگ ایران بود.

وی بیان کرد: یکی از نکاتی که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد وجای خالی آن در بین مردم احساس می‌شود، ضعف آشنایی با این فرهنگ غنی ایرانی است. ما نیازمندیم این فرهنگ غنی را با بروز رسانی به مردم معرفی کنیم؛ فرهنگی که با واژه هایی همچون مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از آزادی اجین شده است.

دبیریان اضافه کرد: جوانان ما با این قبیل فرهنگ اصیل نا آشنا هستند و برگزاری این دست برنامه ها، قطعا کمک شایانی در توسعه و تقویت این فرهنگ خواهد کرد. این تصویر سازی که در تئاتر ماردوش دیدیم، بهترین شکل نشان دادن، فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: روایت گری بسیار خوبی را از داستان شاهنامه دیدیم که در انتها با جنگ تحمیلی ما و دفاع از میهن ارتباط برقرار کرده بود.

دبیریان بیان کرد: کاری خوبی که در این تئاتر شاهد آن بودیم بحث پیوند داستان ضحاک ماردوش به دفاع مقدس بود که حماسه سازی ایرانیان از گذشته تاکنون را برای مخاطبان به تصویر کشید.

وی گفت: امیدواریم این دست از برنامه‌ها تکرار شود، ما نیز در شورای ششم به سهم خودمان از توسعه فرهنگ حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز