خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۱۷ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۳۱۳

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۷ پایگاه امداد و نجات در سطح استان مشغول به فعالیت هستند گفت: ۳ شعبه دیگر نیز در شهر های میاندوآب ،شوط و سلماس در حال احداث است.

به گزارش ایلنا، امیر جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه پایگاه امدادرسان پشتیبان اورژانس بوده و اجازه مداخله در امور درمانی را ندارد گفت:تمام پایگاه‌های امدادی استان مجهز به آمبولانس هستند.

وی از راه اندازی ٢٣٠ خانه هلال در مناطق آسیب پذیر در سطح استان خبر داد و یادآور شد: این خانه‌های هلال با هدف توسعه و تقویت شبکه دسترسی خدمات داوطلبانه با استفاده از توان مردم از طریق گسترش خانه‌های هلال و آموزش و توانمندسازی مردم منطقه در مواجهه با مخاطرات و بحران‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه و فرهنگی ایجاد شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۷ پایگاه امداد و نجات در سطح استان مشغول به فعالیت هستند گفت:  ۳ شعبه دیگر نیز در شهر های میاندوآب ،شوط و سلماس در حال احداث  است.

وی افزود: هلال احمر آذربایجان غربی بالگرد اختصاصی ندارد و با استان آذربایجان شرقی به صورت مشترک  ۱۵ روز در ماه از بالگرد استفاده می‌کند. 

جعفرزاده افزود: تمام اقلام مورد نیاز برای خدمت رسانی در انبار های کل شعب در سطح استان دپو شده است که با توجه به اجرای طرح توزیع عادلانه امکانات ، از امسال ساماندهی انبار های جمعیت هلال احمر آغاز گردیده تا تمامی امکانات زیستی و نجاتی اشخاص حادثه دیده به صورت متناسب جهت توانمندی در بین تمامی شعب تقسیم شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد : در حال حاضر تعداد ۳ درمانگاه و ۲ داروخانه در سطح استان فعالیت می کنند که در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، دستور احداث ۲ واحد داروخانه در شهر های تکاب و ماکو نیز صادر شد.

جعفرزاده اظهار کرد: برخی مکان ها و مناطق حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده که با توجه به کمبود اعتبار و نیروی انسانی ،جمعیت هلال احمر استان قادر به ایجاد پایگاه های دائمی در این مناطق نبوده ولی در راستای کمک به مردم و رفع مشکلات در هنگام بروز حوادث، پایگاه های موقت برای خدمت رسانی بهتر برای مردم در این مناطق ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز