خبرگزاری کار ایران

ثبت نام ٢٧ هزار نفر در طرح ملی مسکن در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۳۵

فرماندار نیشابور گفت: در طرح ملی مسکن تاکنون ۲۷هزار نفر ثبت‌نام کرده و از این تعداد ۹ هزار نفر تایید نهایی و ۴هزار و ۴۸۵ واحد تامین زمین شده و برای باقیمانده آن به دنبال تامین زمین هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب جوان در جلسه نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در این حوزه ۲مرحله قرعه‌کشی شده و در مرحله اول ۶۷۵ واحد تعیین شده که ۲۰۰واحد آن در حال ساخت است و برای باقیمانده در حال تشکیل پرونده هستیم و در مرحله دوم ۲هزار نفر در مرحله واریز وجه هستند. 

وی اعلام کرد: سال گذشته از ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات نمایندگان مجلس به علاوه ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان نیشابور بالغ بر ۹۰میلیارد تومان محقق شده و این‌ میزان اعتبار برای ۱۹۵ طرح عمرانی بوده که حدود ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

فرماندار خاطر نشان کرد: این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی ۳۴ میلیارد تومان، ماده ۱۸۰ حدود ۱۷ میلیارد تومان، طرح‌ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان، طرح‌های خشکسالی پنج میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و ۳۶۰ میلیون تومان برای جهاد کشاورزی و اعتبارات مناطق محروم ۵۷ میلیارد تومان بوده است.

جوان تصریح کرد: از اعتبارات ملی سال گذشته برای نیشابور ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای افلاک نمای خیام نیشابور در قالب پژوهشکده اختر فیزیک از طریق دانشگاه فردوسی جذب شده، در حوزه میراث فرهنگی نیشابور ۷۶۰ میلیون تومان برای ترمیم بازار سرپوش، ۹ میلیارد تومان برای سایت موزه شادیاخ و یک و نیم میلیارد تومان برای مطالعات راهبردی شهر کهن نیشابور و همچنین ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سوم نیشابور اختصاص یافت.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان در جریان سفر اخیر استانی ریاست جمهوری برای نیشابور در نظر گرفته شده اما هنوز اعتبارات این سفر برای نیشابور به طور رسمی ابلاغ نشده است.

جوان با اشاره به اینکه طی سفر اخیر هیات دولت به استان بخشی از اعتبارات در فصل‌های مختلف در نظر گرفته شده اظهار کرد: ۵۶ میلیارد تومان در سرفصل بهسازی و روکش آسفالت محورهای نیشابور، ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بهداشتی و عمرانی، ۳۰میلیارد تومان برای تکمیل یکی از دانشکده‌های دانشگاه نیشابور و ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل استادیوم ورزشی در نظر گرفته شد. 

وی ادامه داد: همچنین ۱۶ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های هادی نیشابور، ۱۸ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز آموزشی، ۱۱ میلیارد فنی و حرفه‌ای، ۱۸ میلیارد برای استخرهای ذخیره آب جهاد کشاورزی، هفت میلیارد تکمیل بندها، ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های خیرساز نیمه تمام، پنج میلیارد تومان برای منابع طبیعی و ۲۸ میلیارد تومان قنوات و ۳۰ میلیارد تومان برای سامانه‌های آبیاری و سه میلیارد تومان هم برای توسعه باغات در نظر گرفته شده است.

فرماندار در خصوص طرح نیمه‌تمام کتابخانه مرکزی نیشابور گفت: این طرح در زمینی به وسعت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع در پارک ارغوان با ۲هزار متر مربع زیربنا در یک طبقه است و فنداسیونش اجرا شده و برای تکمیل آن بالغ بر ۱۱میلیارد تومان مورد نیاز است و اولویت سازمان مدیریت برای تکمیل طرح های بالای ۷۰ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز