خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تجدید خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی پارس‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۶۵

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در استان اردبیل گفت:۲۵۰ کیلومتر از راههای اصلی وفرعی شهرستان پارس آباد در سال گذشته تجدید خط کشی شده است.

به گزارش ایلنا، آیدین مرادی در بازدید از محور اصلاندوز با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها، محورهای مواصلاتی شهرستان پارس آباد با استفاده از ۷۰۰ تن آسفالت سرد و گرم در سال گذشته لکه گیری شده افزود: در مدت یاد شده راهداران، راه روستایی گوشلو- ایران آباد را با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار روکش آسفالت کرده‌اند.

وی گفت: جهت هموارسازی راه‌های روستایی با هدف تسهیل در رفت و آمد آنها، عملیات زیرسازی و بهسازی حدود ۲۰ کیلومتر از راه های روستایی هزارکندی،رحیم کندی،حاج حسن قهرمانلو،کچی قشلاقی علیا،وسطی و سفلی، بایندور-آقا قلی وایمان قویی- مشهدی علی جهت اجرای آسفالت به اتمام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه راهداران زحمتکش این شهرستان ۵ کیلومتر از راه گردشگری دور دریاچه مغان را با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته بهسازی و احداث کرده اند تصریح کرد: در جهت کاهش تصادفات، روشنایی ۵۰۰ متر ازسه راهی فرودگاه با ۴ میلیارد ریال هزینه تکمیل و راه اندازی شده است.

مرادی بهسازی ۶ کیلومتر از راههای روستایی ابراهیم کندی، لوله دره، اروج کندی و ایستگاه رادیو مغان را با ۱۰ میلیاردریال اعتبار در سال گذشته یادآور شد و اظهار کرد: در همین مدت ۵۳ میلیارد ریال برای احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی جاده تازه کند هزینه شده است.

وی همچنین از انجام۹۰۰ کیلومتر عملیات تسطیح، رگلاژ و حریم زنی در راههای روستایی، مرزی و محورهای پارس آباد-سربند،اصلاندوز- پارس آباد،بیله سوار و سربند-دیکداش در سال ۱۴۰۰ خبرداد و بیان کرد: پیچ های پالاز هاماری با ۳ میلیارد ریال اعتبار توسط راهداران پرتلاش این شهرستان ایمن سازی و همچنین علائم ایمنی و تابلو اطلاعاتی در این محور نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد ایجاد راه دسترسی در پل تکچی،اصلاح و ایمن سازی دو نقطه حادثه ساز در پیچ های پالازهاماری و محور عربلو-حاجی عوض، تهیه و نصب ۳۴۰ شاخه گاردریل،نصب هزار و ۷۰۰ عد علائم ایمنی، رنگ آمیزی ۱۷۰ مورد سرعت‌کاه و شستشوی ده هزار عدد تابلو علائم راه را ازمهمترین اقدامات این شهرستان در سال گذشته برشمرد.

مرادی حفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان کرد:با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی این شهرستان سال گذشته  از ۱۵۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان پارس آباد جلوگیری شده است.

وی گفت:در مدت یاد شده ۷۰۰ عدد از تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده از سطح جاده های این شهرستان توسط راهداران ساعی برچیده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد از جابه جایی بیش از ۴۰۰هزار تن کالا توسط ۱۴ شرکت حمل ونقل بار در سال گذشته در شهرستان پارس آباد خبرداد و گفت: در مدت یاد شده بیش از ۱۲۵ هزار نفر مسافر توسط ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه سواری پلاک عمومی بین شهری از شهرستان پارس آباد جابه جا شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز