خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خبرداد؛

هوشمندسازی کامل خدمات شهری در شهرداری‌های مناطق

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۶۲۲

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس تاکیدات شورای شهر و با نگاه مساعد شهردار، از اوایل سال آینده، تمامی خدمات قابل ارائه در مناطق، بدون نیاز به حضور فیزیکی در شهرداری، از طریق درگاه اینترنتی قابل ثبت و پیگیری است؛ این اقدام در شهرداری منطقه ۱۱ به عنوان پایلوت راه اندازی شده و پس از آن به سایر مناطق تسری پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حسامی اظهار کرد: در ابتدا باید توجه داشت که «شهر هوشمند» و «شهرداری هوشمند» دو موضوع متفاوت از یکدیگر هستند؛ شهر هوشمند، مقوله‌ای فراسازمانی است ولی پروژه شهرداری هوشمند ذیل شهر هوشمند تعریف شده و معطوف به خدماتی است که از سوی شهرداری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ شهرداری مشهد وارد عرصه هوشمندسازی و ارائه غیرحضوری خدمات شد، گفت: بر همین اساس فهرستی از پرمخاطب‌ترین خدمات شهرداری تهیه شده تا محوریت تمرکز مدیریت شهری برای هوشمندسازی در سال جاری باشد.

حسامی افزود: برخی از این خدمات، پیشتر به صورت الکترونیکی ارائه می‌شد و لذا به سمت بهینه‌سازی فرآیندهای سیستمی و کاربردی رفتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مواردی هم نیمه الکترونیک بوده که با اهتمام بدنه متخصص شهرداری و با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای امسال، این خدمات ۱۰۰ درصد الکترونیکی شده‌اند.

حسامی با بیان اینکه بنای مدیریت شهری بر عدم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری است، گفت: شیوع ویروس کرونا عزم مدیریت شهری بر تحقق این مهم را مضاعف کرد چرا که دغدغه سلامت شهروندان را داریم و از سوی دیگر، بروکراسی‌های اداری باید به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: تمامی خدمات هوشمندسازی شده در درگاه واحدی با عنوان «شهرداری هوشمند مشهد» بارگذاری و در دسترس عموم است؛ این خدمات شامل حوزه‌های مختلف شهرسازی، حمل‌ونقل، خدمات شهری، فضای سبز، مالی و پرداخت، فرهنگی و ورزشی و اطلاعات مکانی و ... می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: خوشبختانه با بهینه‌سازی فرایندهای شهرداری و نحوه پاسخگویی به شهروندان با تکیه بر بستر شهرداری هوشمند، تا ۳۰ درصد شاهد کاهش گام‌های فرآیندی و بروکراسی‌های اداری هستیم و در حوزه‌های یاد شده، شهروندان بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند پاسخ درخواست‌های خود را دریافت کنند.

حسامی گفت: براساس تاکیدات شورای شهر و با نگاه مساعد شهردار، از اوایل سال آینده، تمامی خدمات قابل ارائه در مناطق، بدون نیاز به حضور فیزیکی در شهرداری، از طریق درگاه اینترنتی قابل ثبت و پیگیری است؛ این اقدام در شهرداری منطقه ۱۱ به عنوان پایلوت راه اندازی شده و پس از آن به سایر مناطق تسری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز