خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان رضوی :

بزرگترین ضعف شهرداری‌ها تکیه بر درآمدهای ناپایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۰۸۸

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگترین ضعف مدیریتی شهرداری‌ها تکیه بر درآمدهای ناپایدار و به خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ است، گفت: شایسته است شهرداری‌ها به شکلی برنامه‌ریزی کنند که به سمت تولید درآمد پایدار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، علیرضا خادم پیر در آیین تودیع و معارفه شهردار تربت‌حیدریه اظهارکرد : موضوع دیگری که می‌تواند مانع موفقیت شهرداری‌ها باشد، اختلافات بین اعضای شوراها و همچنین پرداختن به مسائل سیاسی است.

وی افزود: شهرداری‌ها همچنین باید بالغ بر ۶۰ درصد بودجه خود را وقف امور عمرانی و تنها ۴۰ درصد بودجه‌ خود را به امور جاری اختصاص دهند که متاسفانه در شهرداری تربت‌حیدریه محل هزینه کرد این ارقام برعکس است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: شهرداری و شوراها زمانی موفق خواهند بود که با شهروندان ارتباط مستقیم داشته‌باشند و با مدیران دیگر دستگاه‌ها، نهادها و به خصوص ائمه جماعات مساجد، تعامل دوسویه برقرار کنند.

ایجاد اشتغال برای جوانان، معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به عنوان محلی برای تولید درآمد پایدار و تصمیم‌سازی بر اساس برنامه‌ریزی دراز مدت از دیگر مباحثی بود که خادم‌پیر به آنها اشاره داشت.

سرپرست فرماندار ی تربت‌حیدریه نیز گفت: نخستین شاخصه‌ اصلی تصمیم‌سازی مدیران و به خصوص مدیران شهرداری آن است که با تکیه بر یک بانک اطلاعاتی دقیق، برنامه‌ریزی کنند.

علی‌اکبرکی‌پور افزود: همچنین یکی از واقعیت‌های ملموس آن است که سطح توقع مردم از شهرداری بسیار بالا و از سوی دیگر تکیه شهرداری بر درآمدهای ناپایداری چون کمیسیون ماده ۱۰۰، نه تنها نتیجه مثبتی برای شهروندان در بر ندارد، بلکه باعث افزایش قیمت مسکن و در نتیجه افزایش نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

رییس شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه نیز گفت: با وجودی که تاکید دولت سیزدهم  بر کوچک‌سازی و سپردن امور به دست مردم است، اما در عمل متاسفانه هنوز برای تحقق بسیاری تصمیمات خود، باید به سراغ دولتی‌ها برویم.

اردشیر ریاحی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که می‌بینیم هنوز برای ساده‌ترین امور نظیر نحوه توزیع و قیمت‌گذاری تخم‌مرغ دولت باید نظر بدهد و این دون قوه مجریه است.

وی در بخش دیگری به کلیدواژهای مرسوم تاریخ تربت‌حیدریه اشاره و اظهار کرد: در حالی که تربت‌حیدریه شهر پیشتاز انقلاب و شهر هزار شهید است، اما متاسفانه به شهر هزار مشکل تبدیل شده‌است.

ریاحی تصریح کرد: این در حالی است که مردم این خطه تا امروز نشان داده‌اند در تمامی ابعاد دارای پشتیبانی دولت و نظام هستند و هر زمان به حضور آنها چه از بعد مادی و چه از بعد معنوی نیاز بوده، هر چه داشته‌اند در طبق اخلاص گذاشته‌ و تقدیم کرده‌اند.

 در این آیین از خدمات سعید اکبریان شهردار پیشین تجلیل و وحید فرخ تبار به عنوان شهردار جدید تربت‌حیدریه معرفی شد. 

در کارنامه کاری فرخ‌تبار شهرداری قمصر کاشان، مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، معاون فنی و اجرایی سازمان عمران و شهرسازی شهرداری کاشان، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ثامن مشهد و معاون فنی و اجرایی و مدیر اجرایی قطعه چهار شهرداری منطقه ثامن، به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز