خبرگزاری کار ایران

جای گذاری ۱۱۰ هزار طعمه برای معدوم سازی جوندگان در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۹۳۸

رئیس اداره محیط زیست،سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: طی ۹ماه گذشته از سال جاری بیش ۱۱۰ هزار طعمه جهت معدوم سازی جوندگان در مناطق توزیع و استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد پذیرا با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در خصوص مبارزه با جوندگان از ابتدای سال تا کنون افزود: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا تشکیل کارگروه  بررسی راهکارهای نوین مبارزه با جوندگان در اداره محیط زیست سلامت و ایمنی با حضور کارشناسان خبره مناطق۱۳ گانه و مدیریت های ستادی، مرکز بهداشت استان و دانشگاه فردوسی با رویکرد شناسائی بهترین روش کنترل جمعیت جوندگان در سطح شهربوده است.

وی به بازدید از فعالیت های شهرداری تهران در مبارزه با جوندگان با رویکرد استفاده از تجربیات این شهر اشاره و اظهارکرد: همچنین در راستای تولید طعمه مناسب با یک پژوهشگر و مخترع کرمانشاهی که موفق به تولید یک نمونه طعمه موش کش موثر شده است همکاری  و به عنوان پایلوت مقداری از این طعمه در بلوار خیام منطقه ۱ استفاده شد که در فاز اول عملکرد رضایت بخشی داشته است.

پذیرا به اقدام همزمان ۴منطقه (یک، هفت، هشت و شش) جهت طعمه گذاری در مسیرکال قره خان اشاره و خاطرنشان کرد:  در کنار طعمه گذاری ۵۱هزارو ۸۴۰ متر از کانالهای سرپوشیده سطح شهر در راستای نا امن کردن محیط زندگی جوندگان لایروبی شده است. 

وی ادامه داد: انجام اقدامات ویژه در حوزه فضای سبز برای نا امن کردن محیط زندگی جوندگان مانند هرس برخی گونه های گیاهی که مورد علاقه جوندگان است مانند یوکا، پامپاس کراس و ژونی پروس. ازدیگر فعالیت های صورت گرفته در این حوزه بوده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با جوندگان  تهیه و ابلاغ فرم های اخطاریه به کسبه در مناطق پرخطر و دارای کانون فعال برای رعایت نکات بهداشتی و نریختن پسماند و زباله خوراکی در پیاده رو است.

پذیرا، تصریح کرد: بررسی همه پارامترها و تجربیات انجام شده در این حوزه، نشان می دهد بهترین روش مبارزه با جوندگان، مبارزه تلفیقی و همزمان چند روش توامان است تا بتوان بهترین اثر و بازخورد را دریافت کرد لذا معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد همین سیاست را دردستور کار قرارداده است. 

وی با بیان اینکه عمده ترین روش مبارزه با جوندگان رعایت بهداشت محیط است اظهارکرد: براساس مطالعات انجام شده، تاثیر رعایت بهداشت محیط از دیگر روشهای مبارزه با جوندگان مانند طعمه گذاری و استفاده از سموم نیز موثرتر خواهد بود.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه گفت: توضیح این نکته ضروری است که در هیچ جای دنیا جمعیت جوندگان موجود در شهرها را نمی توان به صفر رساند بلکه می توان با رعایت برخی مسائل و استفاده از سموم مختلف جمعیت آنها را کنترل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز