خبرگزاری کار ایران

علی مرادخانی:

ارشاد از مجموعه‌داران حمایت می‌کند

کد خبر : ۱۱۷۲۲۴

معاونت هنری ارشاد آماده هرگونه حمایت و همکاری برای بیشتر شدن رویدادهای فرهنگی و هنری است / جمع‌آوری آثار هنری بدون مطالعه کار مهمی نیست و شاید یک نوع دلالی هنری باشد، اما زمانی که این آثار مانند گنجینه استاد برومند، با گزینش خاصی انتخاب شوند، جایگاه بزرگی خواهد داشت.

ایلنا: علی مرادخانی در مراسم رونمایی از کتاب «نگارستان ادیب، در باب هنر و هنرمندان ایرانی» با اشاره به ضرورت جلوگیری از قاچاق گنجیه‌های هنری به خارج از کشور گفت که وزارت فرهنگ و ارشاد آماده هرگونه همکاری با مجموعه‌داران فرهیخته و انتشار کتاب‌های مجموعه آثار گنجینه‌های آنان است.

به گزارش ایلنا، مراسم رونمایی از کتاب «نگارستان ادیب؛ در باب هنر و هنرمندان ایرانی» عصر روز گذشته(۱۰ آبان) با حضور علی مراخانی(معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی، حسین الهی قمشه‌ای و هنرمندان و نویسندگانی چون آیدین آغداشلو، حبیب الله آیت‌اللهی، محمد ابراهیم باستانی پاریزی و عبدالعلی ادیب برومند در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مرادخانی در این مراسم گفت: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده هرگونه حمایت و همکاری برای بیشتر شدن رویدادهای فرهنگی و هنری این چنین است.

وی افزود: من از بزرگانی چون استاد ادیب برومند که گنجینه‌ای از آثار هنری گذشتگان را برای معرفت عمومی معاصران نگهداری کردند، کمال تشکر را دارم. گنجینه داران از بسیاری مواهب و امکانات مادی گنجینه خود دوری می‌کنند تا این آثار هنری را برای نسل‌های بعدی باقی بگذارند. اگر فرهیختگانی چون ادیب برومند نبودند، بسیاری از آثار هنری پیشینیان ما به تاراج می‌رفت و به خارج از کشور قاچاق می‌شد.

مرادخانی در ادامه گفت: جمع‌آوری آثار هنری بدون مطالعه کار مهمی نیست و شاید یک نوع دلالی هنری باشد، اما زمانی که این آثار مانند گنجینه استاد برومند، با گزینش خاصی انتخاب شوند، جایگاه بزرگی خواهد داشت.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: شخصیت‌های فرهنگی و ادبی مجموعه‌دار چون استاد ادیب برومند، خود نگارنده‌های تاریخ هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان خود آماده همکاری و کمک در این راستا و انتشار کتاب‌هایی مانند کتاب «نگارستان ادیب» است.

حسین الهی‌قمشه‌ای نیز گفت: ما باید برای صلح و دوستی به اشتراکات ادبی و هنری خود نزدیک شویم. ادبیات و هنر کلاسیک ایران همه مردمان جهان را به هم پیوند داده و صلح پایدار را برپا می‌کند.

حجت‌الاسلام دعایی با بیان اینکه؛ ادیب برومند با ذوق بسیار خود و ایمان کافی به فرهنگ و هنر ایران زمین، هرچه داشت در این راه هزینه کرد، گفت: استاد برای بسیاری از مناسبت‌های آیینی، دینی و میهنی قصاید غرایی سرود که در کتاب مجموعه اشعار ایشان منتشر شده است. من و همکارانم در موسسه اطلاعات این افتخار را داشتیم تا اکثر این قصاید را منتشر کنیم. امیدوارم حضرت حق به همه ما توفیق قدردانی درست از همه فرهیختگان ایران زمین را در زمان حیاتشان بدهد.

«نگارستان ادیب؛ در باب هنر و هنرمندان ایرانی» اثر عبدالعلی برومند و ترجمه حمید فره‌مند بروجنی با شمارگان هزار نسخه، همراه با ترجمه انگلیسی، ۳۰۴ صفحه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان از سوی انتشارات گلدسته اصفهان و مرکز پخش کتاب استاد و شاگرد، روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز