خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت معاون هنری وزیر ارشاد برای درگذشت ساسان سپنتا

کد خبر : ۲۱۷۵۹۷

ساسان سپنتا، پژوهشگر، مؤلف و استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌هایی مانند «تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران»، «چشم‌انداز موسیقی ایران» و «آواشناسی فیزیکی زبان فارسی» شنبه شب در منزلش درگذشت.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت دکتر ساسان سپنتا، استاد دانشگاه و پژوهش‌گر موسیقی و ادبیات را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام علی مرادخانی آمده است: «بالندگی هنر ایران، همان اندازه که مرهون آثار هنرمندان است، مدیون استادان و پژوهش‌گرانی است که زندگی خود را یک‌سره وقف بررسی عالمانه و نشر متعهدانه هنر و دانش هنری می‌کنند. مرحوم دکتر ساسان سپنتا، که خود هنرمند بود و هنرمندزاده، عمر گران‌بهایش را صرف کاوش در فرهنگ و هنر ایران و زبان فارسی کرد و آثاری برجا گذاشت و شاگردانی تربیت کرد، که نام و یادش را جاودان می‌کنند. درگذشت آن استاد بزرگوار را به خانواده محترمش و جامعه فرهنگی و دانشگاهی ایران تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان و دوستدارانش آرزوی صبر و شکیبایی دارم.»

ساسان سپنتا، پژوهش‌گر، مؤلف و استاد دانشگاه بود. از او ده‌ها مقاله تخصصی در رشته‌های ادبیات، زبان‌شناسی و موسیقی در نشریات متعدد و همچنین کتاب‌های «تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران»، «چشم‌انداز موسیقی ایران» و «آواشناسی فیزیکی زبان فارسی» منتشر شده و همچنین جلد سوم کتاب «سرگذشت موسیقی ایران» با تصحیح او چاپ شده است.

دکتر ساسان سپنتا که متولد سال ۱۳۱۳ بود، شنبه شب در منزلش درگذشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز