خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در سفر به یزد:

بهره برداری از معادن نباید به مردم و زندگی آنها آسیب برساند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۷۶۰

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اعتراض ‌های مردم در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری از معادن و ضرر و زیان به آن ها گفت: بهره برداری از معادن نباید به مردم و زندگی آنها آسیب برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیداحسان خاندوزی صبح جمعه در سفر هیات دولت به استان یزد با حضور خود در  شهرستان بهاباد در دیدار با مردم این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بهاباد از ظرفیت خوبی در بهره برداری از معادن برخوردار است.

وی با بیان اینکه اطلاع داریم که مردم این شهرستان نیز مانند سایر نقاط کشور در بهره برداری از معادن معترض هستند افزود: گلایه مندی مردم در خصوص بهره برداری از معدن همیجان را درک می کنم و این اطمینان را می دهم که اخذ هر تصمیمی برای معدن همیجان با نگاه بلندمدت صورت می گیرد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه نفع اقتصادی معادن نباید به ضرر مردم تمام شود بلکه باید به شکلی باشد که مردم منطقه از آن بهره مند شده و آسیب نبینند ادامه داد: نباید در بهره برداری از معادن هویت سنتی و روستایی و بافت های فرهنگی آسیب ببیند یا مورد غفلت واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه در بهره برداری از معادن باید به حفظ محیط زیست و زندگی مردم به عنوان یک اولویت نگاه کرد افزود: معادن در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور نقش اساسی دارد اما وجود این معادن برای مردم است و باید مردم از معادن منتفع شوند.

به گزارش ایلنا، در دوازدهمین سفر استانی هیئت دولت که به مقصد یزد انجام شده است، وزیر اقتصاد به عنوان نماینده دولت به شهرستانهای بافق و بهاباد سفر کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز