خبرگزاری کار ایران

عضو هیات اجرایی خانه کارگرشهرستان ری:

منتقدان قانون کار هیچ منطقی ندارند/ تشکل‌های کارگری را تقویت کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۹۲۵

یک عضو هیات اجرایی خانه کارگر تشکیلات شهرستان ری گفت: نمایندگان مجلس به جای پیشنهاد دادن برای اصلاح قانون کار، حامی این قانون باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر رستمی به مناسبت ۲۹ آبان، سالروز تصویب قانون کار گفت: کارگران با وجود نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف در طول ۴ دهه اخیر، همواره مورد کم لطفی دولت‌ها ونمایندگان مجلس قرارگرفته‌اند؛ کارگران شایسته اینگونه برخوردها نمی‌باشند.

این نماینده کارگری با انتقاد از طرح مباحثی مبنی بر اصلاح قانون کار با عنوان اَشتغال‌زایی و پویایی تولید گفت: هر دوره به بهانه‌های واهی به مفاد قانون کار اشکال وارد می‌کنند و به دغدغه‌های جامعه کارگری دامن می‌زنند.

اکبر رستمی گفت: مسئولان به جای پرداختن به مباحثی همچون مزد توافقی؛ علل تضعیف شدن تشکل‌های کارگری را که جایگاه خاصی در قانون کار دارند؛ بپردازند.

او گفت: هر دولتی که مستقر می‌شود، بی‌دلیل و بدون در نظر گرفتن نقطه نظرات جامعه کارگری؛ به اصلاح قانون کار می‌اندیشد که قابل تامل است.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر شهرستان ری هرگونه اصلاح در مفاد قانون کار را منوط به رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی و بررسی این قانون در فضایی منطقی قابل قبول دانست و گفت: دولت در ظاهر بر تقویت تشکل‌های کارگری تاکید دارد اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند.

او گفت: کارگران اجازه نخواهند داد افراد و گروه‌هایی با نیات نامعلوم و تحت عنوان اصلاح قانون کار؛ این قانون را که مهمترین قانون بعد ازقانون اساسی به شمار می‌آید به ضعف بکشانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز