خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری هرمزگان خبرداد؛

احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در روستای سرجوئیه و صحرارود رودان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۱۵۷

رئیس کل دادگستری هرمزگان از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای سرجوئیه و صحرارود شهرستان رودان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی صالحی به همراه مسئولان استانی و نهادهای حمایتی و مدیران واحد های صنعتی و تولیدی و جمعی از مسئولان شهرستان رودان به صورت میدانی از دو روستای محروم سرجوئیه و صحرارود بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم روستای صحرارود از نعمت آب آشامیدنی محروم‌اند، یادآور شد: پیگیری های لازم از طریق شرکت آب منطقه ای و سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده است و بر این اساس مقرر شده در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز و انتقال آب به این روستا انجام شود.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی که مانع رسیدگی مناسب به روستای سرجوئیه شده، افزایش سطح حریم شهر جغین و قرارگیری روستاهای اطراف در حریم این شهر است، بنابراین، تأسیسات زیربنایی و تأمین خدمات به موازات توسعه شهری محقق نشده است که می بایست عمل به این تکالیف در چارچوب وظایف قانونی انجام و معایب موجود اصلاح شود.

وی با اشاره به لزوم تأمین سکونت گاه های ایمن و ایجاد مراکز درمانی که خدمات بهداشتی مناسبی را به مردم ارائه دهند، متذکر شد: این سطح از محرومیت در روستاهای سرجوئیه و صحرارود به هیچ عنوان زیبنده نیست و مسئولین اجرایی وظیفه دارند به این وضعیت بحرانی با قید فوریت رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: متأسفانه آنچه از وضعیت این دو روستا مشاهده می شود بسیار تلخ و تأسف بار است، منازل اکثر خانواده ها وضعیت نامطلوبی دارد و بعضاً حتی یک سرویس بهداشتی هم در این منازل دیده نمی شود که در این خصوص دستور ویژه ای به منظور تأمین اعتبارات لازم و احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی برای ساکنین این دو روستا صادر شد.

وی گفت: متأسفانه بسیاری از اهالی روستاهای سرجوئیه و صحرارود از تحصیل بازمانده اند که برای حل این موضوع نیز باید فوراً چاره اندیشی شود و با استقرار مراکز مشاوره، زمینه لازم به منظور بازگرداندن کودکان و نوجوانان این مناطق به تحصیل فراهم آید.

صالحی، احداث واحد مسکونی مناسب را اصلی ترین اولویت در رفع چهره محرومیت از روستاهای مذکور عنوان و خاطرنشان کرد: در جریان این بازدید مقرر شد با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و همچنین مشارکت صنایع استان در قالب مسئولیت های اجتماعی آنها، طی چهار سال، ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای سرجوئیه و صحرارود ساخته شود.

وی در ادامه افزود: این واحدها در چهار فاز احداث خواهند شد که در هر فاز ۵۰ واحد مسکونی به مردم این روستاها تحویل داده می شود.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به بررسی مسائل مربوط به دو روستاهای سرجوئیه و صحرارود در کارگروه مقابله با فقر شهرستان رودان و قول مساعد مدیران صنایع بزرگ تولیدی و نهادهای حمایتی استان هرمزگان برای هرگونه همکاری جهت محرومیت زدایی و رفع مشکلات این دو روستا، از موافقت به منظور احداث زمین و امکانات ورزشی در روستاهای سرجوئیه و صحرارود خبر داد.

وی تصریح کرد: موفقیت در توسعه روستایی نیازمند فرآیند اجتماعی و اقتصادی در سطوح مختلف است و باید ریشه های مشکلات و مسائلی که موجب عقب ماندگی برخی مناطق روستایی و فقر و نابرابری می شوند، شناسایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز