خبرگزاری کار ایران

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مرکزی:

تکمیل طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک 400 میلیاردریال اعتبار نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۶۲

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: تکمیل طرح آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. برای خرید لوله و تجهیزات مورد نیاز این طرح، تاکنون 250 میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان 140 میلیارد ریال آن مطالبات پیمانکار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین اسدی افزود: طول طرح آبرسانی رینگ جنوبی خط انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک 14 کیلومتر است و 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون عمده شیرآلات و اتصالات و حدود تأمین شده است. 

وی ادامه داد: گام اول اجرای این طرح آبرسانی 2.5 کیلومتر خط اصلی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و گام دوم نیز با 6 کیلومتر در مرحله برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: این طرح آبرسانی که در مجاورت راه کمربندی جنوبی شهر اراک در دست انجام است و شامل خط انتقال به طول حدود 14 کیلومتر با لوله‌های فولادی در سایزهای 600 و 700 میلی متری است و با  اجرای آن 100 درصد مردم شهر اراک از آب آشامیدنی سد کمال صالح نفع می‌برند.

اسدی تصریح کرد: بستر زمین در مسیر اجرای عملیات خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی به شهر اراک از سد کمال صالح، سنگی است و اجرای این طرح نسبت به رینگ شمالی دشواری‌های بیشتری دارد.

وی بیان داشت: قرار است با تکمیل این طرح آبرسانی مناطق جنوبی شامل کوی صنعتی، کوی مسکن، شهرک ولیعصر، گردو، فاز یک و فاز دو شهرک شهید بهشتی و کوی اندیشه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مرکزی تأکید کرد: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی رینگ شمالی خط انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک، تمامی شهرک‌های شمالی واقع در قسمت شمالی، شامل بلوار امام علی (ع)، پردیس، قائم، الجواد، الغدیر، آزادگان، بعثت، مشاور، الهیه، حافظیه، حمید و غیره از آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه سد کمال صالح برخوردار شدند.

اسدی ابراز داشت: طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک شامل خط انتقال به طول 9 کیلومتر با لوله فولادی سایزهای 1000، 1200 و 800 میلی متری و نیز یک مخزن ذخیره 10 هزار مترمکعبی بتنی و حوضچه های شیرآلات است سال گذشته به اتمام رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز