خبرگزاری کار ایران

مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه:

مردم از ذبح قربانی در اماکن عمومی خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۷۴

مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه از مردم خواست تا از ذبح قربانی در اماکن عمومی خودداری کنند.

ایلنا: مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: با توجه به نزدیک شدن عید سعید قربان جهت پیشگیری از خطرات ناشی از انتقال بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو و تب مالت لازم است در حین ذبح و قربانی نمودن دام و نیز مصرف گوشت قربانی نکات بهداشتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، دکتر حسین بیگلری افزود: توصیه می‌شود شهروندان عزیز دام مورد نظر خود را از مراکز مجاز تعیین شده توسط سازمان دامپزشکی استان تهیه نمایند و در هنگام ذبح بهداشت فردی را رعایت نموده و حتما از وسایل حفاظتی همچون چکمه، دستکش و گان استفاده کنند.

این پزشک کرمانشاهی با اشاره به اینکه تعداد ۱۳ مرکز مجاز عرضه و فروش دام در نقاط مختلف شهر تعیین شده است، گفت: کار‌شناسان سازمان دامپزشکی در این مراکز مستقر بوده و نسبت به معاینه دام اقدام می‌کنند تا در صورت تایید سلامت به فروش برسند.

بیگلری از مردم خواست تا از ذبح قربانی در اماکن عمومی خودداری کنند زیرا باعثپراکندن خون و سایر ضایعات دامی غیر بهداشتی شده و انتقال آلودگی به دیگران را در پی دارد.

وی تاکید کرد: گوشت قربانی به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا طی فرایند جمود نعشی میکروبهای احتمالی از بین رفته و گوشت سالم و با کیفیت خوب مورد مصرف قرار گیرد.

مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در پایان گفت: با هماهنگی شهرداری کرمانشاه ضایعات دامی در مراکزی که برای ذبح تعیین شده است، به طور بهداشتی جمع آوری می‌شود بنا براین جهت پیشگیری از انتشار بیماری‌هایی چون کیست هیداتیک توصیه می‌شود قربانی در این مراکز و با رعایت بهداشت فردی ذبح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز