خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۵۰ هزار سرم طی روزهای آینده در قزوین توزیع می‌شود/ توزیع بیش از ۴۹ هزار رمدسیویر در بیمارستان‌های استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۲۴۵

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درحال حاضر توزیع سرم صرفا در بخش دولتی مجاز است و طی روزهای آینده ۵۰ هزار سرم در داروخانه‌های هلال احمر، درمانگاه پاکروان، شهرستان تاکستان و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان قجر بیگی با اشاره به وضعیت تامین سرم در سطح استان گفت: درحال حاضر طبق بخشنامه ابلاغ شده توزیع سرم تزریقی صرفا باید در بخش دولتی صورت گیرد و این سرم‌ها بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دولتی در دسترس است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: باتوجه به کمبود سرم طی ۴۰ روز گذشته به سختی ۱۳۷ هزار سرم بین بیمارستان‌ها توزیع شد و اکنون نیز برای تنظیم نیاز بیمارستان‌ها ۳ هزار سرم ذخیره داریم.

وی عنوان کرد: طی روزهای آینده ۵۰ هزار سرم در داروخانه‌های هلال احمر، درمانگاه پاکروان، شهرستان تاکستان و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر تعداد سرم مورد نیاز بیمارستان‌ها در ماه ۱۶۰ هزار سرم است، این درحالی است که ما ۱۵۰ هزار سرم دریافت کردیم؛ البته با مدیریت و ذخیره سازی مناسبی که داشتیم میزان مورد نیاز بیمارستان‌ها در اختیارشان قرا گرفت.

وی افزود: رفع کمبود سرم شست‌و شو نیز درحال پیگیری است و برای تامین نیزان مورد نیاز در حال تلاش هستیم. 

قجربیگی با اشاره به میزان توزیع داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد: تا کنون ۴۹ هزار و ۲۷۴ عدد رمدسیویر در بیمارستان‌های استان توزیع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر در زمینه دارو در ۹۰ قلم، کمبود وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم این کمبودها طی هفته جاری رفع شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز