خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

خط تولید سرم و مواد ضدعفونی‌کننده در مازندران فعال شد/کمبود سرم نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۸۲۲

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با توجه به اینکه بحران کرونا ممکن است تا چند ماه آینده هم دامن‌گیر همه باشد و نیاز به تولید مضاعف الکل طبی و مواد ضدعفونی‌کننده‌ی مناسب برای کروناویروس پابرجا بماند خط تولید کارخانه الکل سازی و مواد ضدعفونی‌کننده در استان مازندران فعال شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر محمدرضا شیران در گفتگوی خبری گفت: این معاونت تهیه داروهای مرتبط با کرونا و توزیع در بیمارستان‌ها و تهیه لوازم پزشکی به‌ویژه کمک تنفسی را به عهده دارد.

وی در مورد تأمین اکسیژن بیماران گفت: با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مازندران اکسیژن موردنیاز بیماران تهیه و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت تا حدودی از بحران‌های موجود عبور کردیم آما هم‌وطنان ما باید بدانند ظرفیت استان در این زمینه محدود است کمک و همکاری همشهریان در این مورد ضروری است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران جزء استان‌هایی بوده که در تهیه سرم هیچ‌وقت دچار مشکل نشده است.

وی افزود: افزایش شدید تقاضا در موج جدید شیوع بیماری کرونا از سویی و مشکل کارخانه سرم‌سازی تبریز از سوی دیگر بحران کمبود سرم را تشدید کرد اما با تمهیدات دولت سرم موردنیاز وارد کشور شد و اکنون سرم به‌طور منظم در مراکز درمانی دولتی و غیردولتی تزریق می‌شود.

وی در پاسخ به دغدغه‌های مردم در خصوص حذف داروهای کرونایی از دفترچه بیمه توضیح داد: داروهای اصلی که بر اساس پروتکل‌های معاونت وزارت بهداشت قطعیت پیداکرده همچنان ادامه دارد اما داروهایی که از پروتکل حذف‌شده بیمه پرداخت نمی‌کند و پزشک نیز نباید تجویز کند.

وی افزود: ویروس کرونا تاکنون درمان قطعی برای آن وجود نداشت و داروها نیز بر اساس کمیته‌های تخصصی مجوز داده می‌شد اما بعد از مدتی مشخص می‌شد که این دسته از دورها کارایی ندارند از پروتکل‌ها حذف شدند.

دکتر شیران اعلام کرد: با توجه به اینکه بحران کرونا ممکن است تا چند ماه آینده هم دامن‌گیر همه باشد و نیاز به تولید مضاعف الکل طبی و مواد ضدعفونی‌کننده‌ی مناسب برای کروناویروس پابرجا بماند خط تولید کارخانه الکل سازی و مواد ضدعفونی‌کننده در استان مازندران فعال شد.

وی ادامه داد: تمام واحدهای صنعتی مازندران که درگیر با مسائل کرونا هستند باکار بی‌وقفه و افزایش نوبت‌کاری تلاش می‌کنند کمبودهای مردم در این بخش را مرتفع بکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران به‌احتمال وقوع پیک ششم در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی در آستانه فصل سرما و احتمال وقوع پیک ششم ضروری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز