خبرگزاری کار ایران

رونمایی از قلم فرانکلین و اصلاح هویت بصری

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۶۳۱

از بازسازی و اصلاح هویت بصری و نیز قلم اختصاصی فرانکلین در انتشارات علمی و فرهنگی طی مراسمی رسمی و با حضور مهمانانی محدود رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نام انتشارات فرانکلین با پیشگامان عرصۀ طراحی گره خورده است؛ از کتاب‌های شرکت سهامی انتشارات جیبی تا محصولات بنگاه ترجمه و نشر کتاب، هرکجا ردپایی از فرانکلین بوده، آثاری دیده می‌شود که چند پله از محصولات زمانه خود هم در محتوی و به‌ویژه در صفحه‌آرایی و طرح جلد و دیگر ابعاد فنی و هنری تولید کتاب فراترمی‌ایستاد. آن طراحی‌های بدیع و ظریف ثمرۀ وسواس بصری بزرگانی چون هرمز وحید، بهزاد گلپایگانی، پرویز کلانتری، محمدزمان زمانی و نورالدین زرین کلک بوده که هرکدام درکنار یکدیگر تیم طراحی و مدیریت هنری این انتشارات را تشکیل داده بودند. نام‌هایی که اکنون به سرمایه‌ای عظیم برای انتشارات علمی و فرهنگی، به عنوان میراث‌دار انتشارات فرانکلین بدل شده‌اند.

در سال‌های گذشته نگاهبانی ازآن گذشته و عملیاتی کردن مجدد آن فرایندها در قالب دستورالعمل‌های گرافیکی انتشارات، به دغدغۀ مسئولان انتشارات علمی و فرهنگی تبدیل شد؛ تدوین دفترچه‌های دستورالعمل هویت بصری، اصلاح لوگو و طراحی فونت و… از جمله اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت. بنا بر این گزارش با به ثمر نشستن برنامه‌های اصلاحی هویت بصریِ انتشارات علمی و فرهنگی، روز سه شنبه شانزدهم شهریور ۱۴۰۰، مراسم رونمایی از «بازسازی و اصلاحهویت بصری» و نیزقلم رسمی و اختصاصی «فرانکلین» با حضور جمع محدودی از مهمانان از پیش تعیین‌شده، روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ در محل این انتشارات برگزار خواهد شد.

گفتنی است که این مراسم با حضور افرادی بِنام در عرصۀ نشر و فرهنگ از جمله مدیران نشر چشمه، ثالث، افق، یساولی و همچنین چهره‌های فعال در عرصۀ فرهنگ از جمله احمد مسجد جامعی، حجت‌الله ایوبی، علی دهباشی، ساعد مشکی، قباد شیوا و… خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز