خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

مبارزه با سن مادر در بیش از 54 هزار هکتار از اراضی زراعی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۷۴۸

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مبارزه با سن مادر در سال جاری، در 54 هزار و 397 هکتار از اراضی زراعی این استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم قدیمی افزود: 200 هکتار اراضی کشت گندم دیم و 45 هزار هکتار اراضی کشت گندم آبی در استان مرکزی وجود دارد که در سال جاری مبارزه با سن مادر در 45 هزار و 64 هکتار از اراضی کشت این محصول در استان انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: 50 هزار هکتار از اراضی زراعی استان مرکزی اکنون زیر کشت جو آبی و 10 هزار هکتار نیز یر کشت جو دیم قرار داشته و تاکنون مبارزه با سن مادر در 9333 هکتار اراضی کشت این محصول در استان انجام شده‌ است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین مبارزه با پوره سن در اراضی زراعی استان مرکزی از 4 تا 5 روز گذشته آغاز شده و در این مدت مبارزه با پوره سن در 4563 هکتار از اراضی زراعی این استان انجام شده‌ است. در این بازه زمانی مبارزه با پوره سن در 3898 هکتار از اراضی کشت گندم و 665 هکتار اراضی کشت جو انجام شده‌ است.

قدیمی تصریح کرد: مبارزه با سن گندم اکنون در شهرستان‌های گرمسیر استان مرکزی از جمله ساوه، محلات و دلیجان آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان خردادماه مبارزه با سن گندم در مزارع تمام شهرستان‌های استان انجام شود.

وی بیان داشت: در راستای مقابله با سن و افزایش کیفیت محصول گندم، نیاز است پیش از آسیب رسیدن به محصولات با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی، عملیات مبارزه با این آفت در اراضی زراعی استان انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز