خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضائیه مطرح کرد:

واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۰۶

رئیس قوه قضائیه، اصل خصوصی سازی را یک اصل مورد تایید همگان عنوان و اظهارداشت: واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی یک ضرورت است؛ به شرط آنکه دولت، هم تصدی گری نکند، هم بخش خصوصی را توانمند کند و هم بر این بخش نظارت داشته باشد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،"سید ابراهیم رئیسی" در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، حمایت از تولید را وظیفه دولت، مجلس و قوه قضاییه دانست.

وی با بیان اینکه جهش تولید ارتباط مستقیم با تولید قدرت در کشور دارد، خاطرنشان کرد: استقلال اقتصادی، بی نیازی از بیگانگان، افزایش اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و همچنین داشتن دستی پر در برخورد با دشمنان، نتایج جهش تولید در کشور است.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی یک ضرورت است به شرط آنکه دولت بخش خصوصی را توانمند کند.

رئیسی همچنین با اشاره به بازدید امروز خود از کارخانه قند یاسوج گفت: کارخانه‌ای که می‌توانست ظرفیت‌های اشتغالزایی و تولیدی خود را افزایش دهد، متاسفانه در نتیجه یک واگذاری غیراصولی چندین سال است که در تعطیلی به سر می‌برد. حالا که کارخانه قند به بانک تجارت بازگشته، باید روند تولید در آن نیز از سر گرفته شود و به عنوان یک مرکز تولیدی بسیار مهم در یاسوج بدرخشد.

وی انجام کار پرسرعت برای مردم مردم توسط دادگستری‌ها را یکی از راه‌های کاهش مراجعات به واحد‌های قضایی ذکر و یادآورشد: سرعت و حساسیت در انجام کار، عدم اطاله دادرسی و دقت بسیار، باید در اولویت فعالیت‌های کارکنان قوه قضاییه باشد.

رئیس قوه قضاییه همچنین در خصوص چگونگی فعالیت شورا‌های حل اختلاف در کشور گفت:به زودی مجلس شورای اسلامی اصلاحات مدنظر شورای نگهبان در خصوص قانون شورا‌های حل اختلاف را انجام خواهد داد. امیدواریم با فعال‌تر شدن این شورا‌ها مشکلات مردم کاهش یابد.

رئیسی با توصیه به نیرو‌های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تکریم مراجعه کنندگان، اظهارداشت: باید سخن مردم را شنید و با کرامت با آن‌ها برخورد کرد، مراجعه مردم به دادگستری همواره باید با تکریم آن‌ها همراه باشد. انجام کار دقیق و به موقع، مصداقی از تکریم ارباب رجوع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهمیه تبدیل کارکنان اداری به قضایی افزود: ما با تبدیل وضعیت کارکنان اداری به قضایی موافق هستیم؛ اما معتقدیم باید به نحوی عمل کرد که هم کارمند بتواند ارتقا پیدا کند و هم مشکلات قضایی کاهش یابد.

حساسیت دادگستری استان باید نسبت به حفظ محیط زیست بسیار زیاد باشد

رئیس دستگاه قضا، استان کهگیلویه و بویراحمد را منطقه‌ای بابرکت عنوان و ادامه داد: با وجود پربرکت بودن این استان، شاهد هستیم که دارایی‌های عظیم آن به صورت کامل فعلیت پیدا نکرده اند.

رئیسی با اشاره به وجود منابع و ذخایر طبیعی فراوان در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: حساسیت دادگستری استان باید نسبت به حفظ محیط زیست در این استان بسیار زیاد باشد.

وی با بیان اینکه فردی که دارای مسئولیت خطیر قضا یا مسئولیت‌های مرتبط با آن است، نیازمند داشتن «ظرفیت» است، اظهارداشت: بهترین قلوب، همان باظرفیت‌ترین قلوب است.

رئیس قوه قضاییه «صبر» و «ظرفیت داشتن» را از صفات برجسته همه انبیاء و اولیاء الهی ذکر و تاکیدکرد: رسیدگی به پرونده‌های مردم نیازمند ظرفیت داشتن قضات است.

رئیسی از مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد خواست به نامه‌های مردمی که در جریان این سفر واصل می‌شوند، با دقت و به سرعت رسیدگی کنند.

وی از عملکرد دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در رسیدگی به ۹۲ درصد از پرونده‌های معوقه در این استان قدردانی کرد.

رفع تصرف هزار و 356 هکتار اراضی و حریم رودخانه در کهگیلویه و بویراحمد

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «حسن نگین تاجی» رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شکل گیری قرارگاه مرکزی در این استان برای احیای حقوق عامه، گفت: طی یک سال و نیم گذشته، بیش از هزار و ۲۴۰ هکتار اراضی و ۱۱۶ هکتار حریم بستر رودخانه از طریق همین قرارگاه مرکزى رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به وضعیت کارخانه قند یاسوج گفت: در خصوص واگذارى بى ضابطه کارخانه قند با بیش از ٤٢ هکتار زمین، دستگاه قضایى در کمترین مهلت رای خود را صادر کرد؛ ابتدا حکم به ابطال واگذارى صادر و با پیگیرى دستگاه قضایى کهگیلویه و بویراحمد، درخواست رفع تصرف از سوى بانک داده شد و به خواست خدا به زودی شاهد رونق تولید در این کارخانه خواهیم بود.

نگین تاجی با اشاره به آمار دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رسیدگی به پرونده‌های معوقه، اظهارداشت: در این استان ٩٢ درصد از پرونده هاى معوقه رسیدگى شده و ٩٥ درصد ابلاغ‌ها نیز به صورت الکترونیکى انجام مى شود.

به گزارش ایلنا، در این مراسم، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و قضایی، کارکنان شورا‌های حل اختلاف و همچنین سازمان‌های تابعه قوه قضاییه، نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز