خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت مطرح کرد ؛

استفاده از تجارب شهرهای دیگر در احیای تالاب عینک

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۴۷۹

عضو شورای شهر رشت گفت: در احیای تالاب عینک از تجربه‌ شهرهای دیگر استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت؛ عضو شورای اسلامی شهر رشت در نشستی با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران که در حضور مریم ‌گل‌احضار مدیر منطقه‌  چهار برگزار شد، خواستار توجه به شهرداری‌های مناطق کمتربرخوردار همچون شهرداری چهار و پنج شد و گفت: باید از ظرفیت‌های طبیعی این مناطق بیشتر بهره برده شود.

او همچنین به ظرفیت طبیعی و منحصر به فرد تالاب زیبای عینک در منطقه‌ چهار اشاره کرد و گفت: باید از تجربه‌های موفق دیگر شهرها همچون ساخت دریاچه‌  مصنوعی شورابیل و همچنین دریاچه لاهیجان که هر دو به قطب جذب گردشگر تبدیل شده‌اند، توجه شود.

عاقل‌منش در ادامه خواستار حضور سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های مرتبط با تالاب عینک شد و با توجه به همکاری شورا، شهرداری، معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری برای جذب سرمایه‌گذار در اجرای پروژه‌های تفریحی – گردشگری تالاب عینک، گفت: این تالاب می‌تواند زمینه‌های اشتغالزایی و توسعه‌ شهری را فراهم کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت همچنین به حل مسئله‌ مالکیت تالاب بین اداره کل حفاظت محیط زیست و آب منطقه‌ای و مباحث مرتبط دیگر در این زمینه تاکید کرد.

این عضو شورای شهر رشت همچنین خاطر نشان کرد: ساخت‌وسازهای بلندمرتبه در منطقه‌ چهار می‌تواند به نوعی محرک توسعه در محلات کم‌برخوردار گردد و همچنین ایجاد مراکز خدماتی همچون بوستانهای محله‌‌ای، زمینهای ورزشی و… در محلات دخانیات، ولکس و دیگر محلات این منطقه باید به طور ویژه در دستور کار شهرداری منطقه چهار قرار بگیرد.

عاقل‌منش در پایان سخنانش خواستار تسریع در روند ساخت و تکمیل رصدخانه‌ کوشیار گیلانی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز