خبرگزاری کار ایران

کسبه بازار کوهک از برخوردهای صورت گرفته نگران هستند/بیش از دو هزار شغلِ مستقیم، نابود می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۶۱۵

مشکلات کسبه بازار کوهک همچنان حل نشده باقی مانده است. آنها روز گذشته مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کسبه بازار کوهک در شرق تهران می‌گویند؛ هنگامی که صبح روز گذشته، برای کسب به محل کار خود مراجعه می‌کنند با وضعیت عجیبی رو به رو می‌شوند.

آنها با بلوک‌های بزرگی و درهایی که با  میلگرد جوش داده شده بود، مواجه شدند.

هنگامی که کسبه جویای دلایل این مساله می‌شوند، متوجه می‌شوند که نیروی دریایی این کار را انجام داده است. اعتراض گسترده کسبه آغاز می‌شود و به دنبال اعتراض و شعارهایی در انتقاد به بیکار شدن آنان، تعداد زیادی از سربازان نیروی دریایی وارد معرکه می‌شوند اما کسبه حاضر به کناره‌گیری نشده و اعتراض‌ها ادامه می‌یابد.

به دنبال این مساله ده‌ها گشت پلیس در محل حاضر می‌شوند تا مانع درگیری سربازان نیروی دریایی با کسبه بازار کوهک شوند.

پلیس هرگونه اقدامی را نیازمند حکم رسمی دادگاه می‌داند و از نیروی دریایی برای بستن راه و جوش دادن درها حکم دادگاه می‌خواهد. پلیس هنگامی که متوجه می‌شود حکمی در کار نیست، اعلام می‌کند که باید موانع برداشته شود و درها بازشوند.

در نهایت این تجمع و اعتراض که از صبح شروع شده بود، ساعت ۵ بعد از ظهر با برداشتن مانع به وسیله جرثقیل پایان می‌یابد.

در این رابطه یکی از مسوولان نیروی دریایی که در محل حاضر بود با اعلام اینکه سالهاست این کسبه کارشان را انجام می‌دهند اما مشکلی برایشان پیش نیامده است، گفت: اگر شرایط مانند گذشته بود هیچ مشکلی نداشتیم اما امروزه چاره‌ای جز این نداریم.

وی در پاسخ به اینکه چرا با ایجاد موانع و جوش دادن در ورودی کسبه را تحت فشار قرار داده‌اید، گفت: بنیاد مستضعفان اعلام کرده که زمین متعلق به من است و باید مستاجران تخلیه شوند و زمین را بدون ساخت و مستاجر از ما طلب کرده است و ما نیز چاره‌ای نداریم و باید برای این امر تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سالها به صورت مسالمت‌آمیز در کنار این کسبه حضور داشتیم، گفت: راضی نیستیم که برای این کسبه مشکل ایجاد شود. می‌دانیم که برای ساخت این بازار هزینه کرده‌اند اما ما نیز تحت فشار هستیم.

یکی از اعضای هیات امنای بازار کوهک در این رابطه گفت: امروز هیچ فروشی نداشتیم و از ابتدای صبح کارمان درگیری بوده است.

وی با اعلام اینکه نگران بیکار شدن خودمان در آستانه عید نوروز هستیم، گفت: ما قرارداد داریم و بهتر است آقایان اجازه دهند مدت قرارداد ما به سر بیاید و سپس ما را تحت فشار قرار دهند. این عضو هیات امنای بازار کوهک با اشاره به اینکه حدود ۳۶۰ مغازه در این بازار وجود دارد، گفت: هر کدام از این مغازه‌ها دو تا ۵ کارگر دارند. بنابر این بیش از دوهزار شغل مستقیم در معرض تهدید قرار دارد.

این عضو هیات امنای بازار کوهک با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار نفر به صورت غیرمستقیم از این بازار کسب روزی می‌کنند، گفت: از پیک موتوری تا وانت بار، جرثقیل، لیفتراک و ... به صورت غیرمستقیم از این بازار روزی به دست می‌آورند بنابراین ۱۰ هزار شغل در معرض تهدید قرار دارد.   

کسبه بازار کوهک از برخوردهای صورت گرفته نگران هستند/بیش از دو هزار شغلِ مستقیم، نابود می‌شوند

                                   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز