خبرگزاری کار ایران

سردرگمی‌کارگران شرکتی ایثارگر شهرداری نیشابور برای تبدیل وضعیت/ منتظر اجرای قانون هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۱۲۳

برخی کارگران ایثارگر شرکتی شهرداری نیشابور از تعلل شهرداری برای اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی کارگران شرکتی ایثارگر انتقاد کردند.

تعدادی از کارگران شرکتی شهرداری نیشابور در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۹۳ نفر از کارگرانی که تحت مسئولیت یک پیمانکار با نظارت شهرداری مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران هستند. علارغم اینکه ما کارگران شرکتی مشمول این طرح، مدارک و اسناد مورد نیاز خود را بعد از ماه‌ها پیگیری به شهرداری ارائه داده‌ایم اما در انجام این کار تعلل می‌کند.

آن‌ها با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی و عمومی، نص صریح قانون است که متاسفانه مدیران شهری نیشابور آن را اجرایی نمی‌کنند، افزودند: با وجود آنکه طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در اکثر نهادهای دولتی و عمومی در سال ۱۴۰۰ انجام شده اما این طرح هنوز که در مهر ماه سال ۱۴۰۱ قرار داریم، برای کارگران شرکتی شهرداری نیشابور اجرایی نشده است.

طبق اظهارات آن‌ها؛ براساس بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰، همه ایثارگران نهادها ازجمله شهرداری نیشابور باید تا قبل از پایان همان سال، تبدیل وضعیت شده و رسمی می‌شدند اما متاسفانه علارغم پیگیری‌های مکرر اخیرا از ما کارگران درخواست مدارک کرده‌اند.

کارگران شرکتی ایثارگر شهرداری نیشابور با انتقاد از ادامه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود گفتند: سال پیش مدام این ماه و آن ماه کردند؛ حالا هم اجرای طرح را به سال ۱۴۰۱ کشانده‌اند؛ با این حال در چنین شرایطی امید چندانی به تبدیل وضعیت و بهبود اوضاع شغلی‌مان نداریم.

این کارگران با بیان اینکه پیش از این برخی مسئولان شهری نیشابور در پاسخ به انتظار کارگران ایثارگر شرکتی گفته بودند تا پایان شهریور تبدیل وضعیت می‌شوید اما امروز ششم مهر ماه ۱۴۰۱ است و انتظار برای سروسامان گرفتن به سر رسیده است.

این کارگران با بیان اینکه امیدواریم مسئولان در سال جاری، همه موانع را رفع کنند تا بدون مشکل و مانع، تبدیل وضعیت شویم، افزوند: ما کارگران چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز