خبرگزاری کار ایران

سردرگمی‌کارگران شرکتی ایثارگر شهرداری نیشابور برای تبدیل وضعیت/ منتظر اجرای قانون هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۴۳۵

برخی کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور از تعلل شهرداری برای اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی کارگران شرکتی ایثارگر انتقاد کردند.

کارگران شرکتی شهرداری نیشابور در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی و عمومی همانند شهرداری‌ها نص صریح قانون است که متاسفانه مدیران و پیمانکاران شهرداری نیشابور مانع اجرای قانون مذکور شده و عملا مانع تراشی می‌کنند.

طبق اظهارات آن‌ها؛ براساس بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰، همه ایثارگران نهادها ازجمله شهرداری‌ها باید تا قبل از پایان سال، تبدیل وضیت شده و رسمی شوند.

کارگران شرکتی ایثارگر شهرداری نیشابور با انتقاد از ادامه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود گفتند: حدود ۷۰ نفر از مجموع ۳۶۰ نفر از کارگران خدماتی که تحت مسئولیت یک پیمانکار در شهرداری نیشابور مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران همانند سایر کارکنان و کارگران قرارداد مستقیم و رسمی هستند. علارغم اینکه ما کارگران شرکتی مشمول این طرح، مدارک و اسناد مورد نیازخود را به شهرداری ارائه کرده‌ایم اما شهرداری در انجام این کار تعلل می‌کند.

کارگران با بیان اینکه برخی مسئولان شهرداری در پاسخ به برخی از کارگران ایثارگر شرکتی می‌گویند: شرایط تبدیل وضعیت با این قانون را (تا زمانی که با پیمانکار قرارداد دارید) ندارید بنابراین باید تا پایان قرارداد با پیمانکار صبر کنید.

به گفته کارگران ایثارگر شرکتی شهرداری نیشابور؛ قرارداد کارگر شرکتی مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگر اخیرا به اتمام رسیده بود اما با نظارت شهرداری، پیمانکار قرارداد سه ماهه دیگری با کارگران منعقد کرده است.

این کارگران با بیان اینکه ما خواستار اجرای هرچه سریعتر این قانون هستیم، افزودند: چرا در برخی مواقع نص صریح قانون از سوی برخی مسئولان زیر سوال برده می‌شود و سلیقه‌ای عمل می‌کنند؟ در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران، شهرداری نباید بین کارگران شرکتی و غیرشرکتی فرق قائل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز