خبرگزاری کار ایران

همزمان با اربعین حسینی برپا شد؛

اجرای آیین سنتی تعزیه‌ در حسینیه سیاهبند بومهن/ تاکید بر نقش تعزیه در حفظ واقعه کربلا

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۶۴۵

امسال مراسم اربعین حسینی در شهرستان پردیس با اجرای سنتی تعزیه خوانی و استقبال گسترده مردم برگزار شد.

به گزارش ایلنا از شهرستان پردیس، به مناسبت اربعین حسینی و در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان با وقایع کربلا، آیین سنتی تعزیه خوانی هر ساله در قدیمی‌ترین حسنیه شهرستان که بیش از ۳۰۰ سال نیز قدمت دارد، با حضور مردم و مسئولان شهر بومهن برگزار شد.

حمیدی زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بومهن در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: مراسم ویژه تعزیه خوانی امسال با همکاری انجمن تعزیه شهرستان و با حضور جمعیتی بالای هزار پانصد نفر همراه بود که سر سفره اطعام اباعبدالله الحسین ع نیز پذیرایی شدند .

وی با اشاره به اینکه منطقه سیاهبند بومهن با بافتی قدیمی و مردم مذهبی در برپایی آیین های سنتی عزاداری امام حسین حضور پرشوری دارد، اظهارداشت: این مراسم با مشارکت شورای شهر بومهن هر سال از دهه اول محرم تا اربعین حسینی به شیوه کاملا سنتی برگزار می‌شود که جمعیت بالایی از مردم بومهن در برپایی آن مشارکت دارند.

این عضو شورای شهر بومهن با بیان اینکه عده ای از مردم شرایط حضور و زیارت در کربلا و پیاده‌روی به مرقد امام مظلومان را ندارند، گفت: شورای شهر بومهن اقدام به برپایی مراسم های فرهنگی و برگزاری پیاده روی روز اربعین از حسینیه سیاهبند تا امام زاده مطهر بومهن را ترتیب داده که همراه با برنامه های فرهنگی- مذهبی مختلف اعم از مداحی، سینه زنی، تعزینه خوانی و... با مشارکت مردم بومی منطقه است. 

حامد پور نصیبیان مسئول انجمن تعزیه شهرستان پردیس نیز در همین رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: انجمن تعزیه شهرستان که زیر نظر انجمن تعزیه ایرانیان است تاکنون توانسته با شناسایی ۱۵  گروه تعزیه فعال در مناسبت های مختلف مذهبی به اجرا در سطح شهرستان پردیس بپردازد.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه به اجرای تعزیه علاقه دارند و با شوق زیادی در مراسم ها شرکت می‌کنند، گفت: آنچه که واقعه عاشورا را زنده نگه می‌دارد اجرای مراسم های تعزیه و نمایش وقایعی است که در محرم سال 63 هجری قمری بر امام ، اهل بیت و اصحاب امام رفته است.

رئیس انجمن تعزیه شهرستان پردیس افزود: جوانان و نوجوانان با روضه خوانی به درک درستی از وقایع کربلا نمی رسند و ما با اجرای تعزیه می توانیم آنها را با تاریخ عاشورا آشنا کنیم.

حامدپور در ادامه گفت: این انجمن به برپایی دوره های آموزشی تعزیه در فرهنگسراها پرداخته است که از سن ۷ سال تا ۷۰ سال درخواست حضور در کلاس دارند.

وی در پایان گفت: انجمن تعزیه شهرستان با اجرای  ۴۰۰ مجلس عزاداری از زندگی و وقایعی که برای  ائمه پیش آمده می تواند به اجرای مراسم تعزیه در مناسبت های مختلف بپردازد.

گزارش: نسا زارع

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز