خبرگزاری کار ایران

هنرمند پیشکسوت زنجانی:

هوشیاری هنرمند عامل مهم از بین بردن انحرافات دینی در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۱۸

هنرمند پیشکسوت زنجانی گفت: امام حسین(ع) بهترین تابلوی هنری دنیا را در روز عاشورا ثبت کرده است.

ایلنا: هنرمند پیشکسوت زنجانی با اشاره به تاثیرگذاری هنرمندان در جامعه، گفت: هوشیاری هنرمند عامل مهم از بین بردن انحرافات دینی در جامعه است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمود نظرعلیان، هنرمند پیشکسوت زنجانی در عرصه بازیگری و عکاسی گفت: نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین از بین بردن شبهات مربوط به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از دشمنان اسلام درصدد ایجاد انحراف و شبهه در فرهنگ شیعی هستند، افزود: هنرمندان به ویژه عکاسان باید به صورت هوشمندانه‌ای سوژه‌های خود را انتخاب کنند که بهانه‌ای به دست دشمنان ندهند.

عضو هیئت داوران دهمین سوگواره عکس با عاشورائیان، برگزاری این سوگواره را اقدام بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه بیش از ۱۴۰۰ سال از قیام امام حسین(ع) می‌گذرد، این واقعه هیچگاه کمرنگ نشده و هر سال به تازگی و حرارت آن افزوده می‌شود.

وی زاویه دید و نوع نگاه هنرمند را در بیان وقایع مربوط به کربلا و عاشورا با اهمیت دانست و ابراز داشت: امام حسین(ع) بهترین تابلوی هنری دنیا را در روز عاشورا ثبت کرده است.

نظرعلیان با بیان اینکه خلاقیت و انتخاب سوژه از جمله اساسی‌ترین مواردی است که یک هنرمند باید توجه داشته باشد، تصریح کرد: یک هنرمند بویژه عکاس، در راستای ترویج و تبیین مفاهیم اصیل عاشورایی در جامعه باید به پرداختن به موضوعات انحرافی از جمله قمه زنی و سایر موضوعات خودداری کند.

وی هنر عکاسی را مهم‌ترین ابزار برای رساندن پیام عاشورا به جهانیان دانست و بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم و خطیر هنرمند متعهد و خلاق انتخاب سوژه‌های ناب و جذاب در راستای زنده نگه داشتن اهداف قیام امام حسین(ع) است.

نظرعلیان برگزاری دهمین سوگواره عکس با عاشورائیان را امیدوار کننده دانست و گفت: آثار رسیده به این دوره از سوگواره از کیفیت بالاتری نسبت به دوره‌های قبل برخوردار بود و زوایای جدیدی از آئین‌های عزاداری در عکس‌ها گنجانده شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز