خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه رشت؛

دنیای استکبار دیگر قادر به ایجاد تفرقه بین امت اسلام نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۱۶۴

امام جمعه رشت تاکید کرد: دنیای استکبار دیگر قادر به سیاه‌نمایی این واقعه عظیم تاریخی و ایجاد تفرقه بین امت اسلام نیست و به اذعان صاحب‌نظران برجسته غربی، هژمونی آمریکا برای تسلط بر منطقه و استثمار امت مسلمان از بین رفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، این مراسم جهانی را نماد وحدت امت اسلام در پرتو پیام انسان‌‌ساز و درس‌‌آموز مکتب امام حسین علیه السلام دانست و بر ضرورت تسهیل در روند ارائه خدمات لازم به زائران کربلا از سوی مسئولان دو کشور ایران و عراق تاکید کرد. 

وی مبارزه فرهنگی با توطئه اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را از دیگر پیامدهای پیاده‌روی جهانی اربعین برشمرد و گفت: دنیای استکبار دیگر قادر به سیاه‌نمایی این واقعه عظیم تاریخی و ایجاد تفرقه بین امت اسلام نیست و به اذعان صاحب‌نظران برجسته غربی، هژمونی آمریکا برای تسلط بر منطقه و استثمار امت مسلمان از بین رفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تشریح مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه پرداخت و با اشاره به معرفی وزرای اقتصاد، راه، صنعت و کار به مجلس از مجموعه مددیران دولتی و نمایندگان مجلس خواست برای کاهش فشار اقتصادی مردم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

فلاحتی همچنین نقش دستگاه قضا را در اجرای عدالت و برخورد قاطع با متخلفان قابل توجه دانست و با قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده در راستای معرفی و برخورد با تعدادی از اخلالگران بازار و مفسدان اقتصادی اظهار داشت: از دستگاه قضایی انتظار می‌‌‌رود این روند را با جدیت و سرعت بیشتری تداوم بخشد تا هیچ مفسدی برای جولان در عرصه‌‌‌های فساد و باند بازی احساس امنیت نکند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته، چهارم آبان ماه سالروز اعتراض امام راحل به قانون کاپیتولاسیون و تلاش برای لغو آن را نقطه عطفی در حفظ استقلال ملت بزرگ ایران دانست و نقش ابعاد سیاسی و مذهبی نهضت امام از سال ۴۲ تا ۵۷ را در احیای هویت اصیل اسلامی و تاریخی مردم این سرزمین حیاتی ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز