خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر استان خبر داد؛

امدادرسانی به ۱۲۰ حادثه‌دیده سیلاب در خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۸۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲۰ حادثه‌دیده سیل و آبگرفتگی در استان به ویژه در شهرستان‌های طبس و قاینات امدادرسانی شده است.

به گارش ایلنا، محمدعلی کاوسی افزود: علاوه بر این به ۲۰ نفر دیگر در حوادث جاده‌ای و ارائه خدمات حضوری، امدادرسانی شد.

وی تعداد نجات‌یافتگان این حوادث را پنج نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۲۲ نفر از حادثه‌دیدگان در پایگاه‌های هلال احمر و مکان‌های عمومی اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: برای امدادرسانی حوادث شب گذشته ۴۲ نفر در قالب ۱۸ تیم به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۳۳۱ نفر از طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر شامل طرح خدمات بشردوستانه، پویش بهرفت، آموزش‌های امدادی و سلامت سفر در استان خراسان جنوبی بهره‌مند شده‌اند.

کاوسی با اشاره به عملکرد هلال احمر در طرح امداد و نجات نوروزی بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون به ۱۰۶ مورد حادثه امدادرسانی شده که ۷۸ مورد از این حوادث در سطح جاده‌ها بوده است.

وی افزود: در مجموع به ۹۰۷ نفر از آسیب‌دیدگان حوادث امدادرسانی شده است و ۵۶ نفر توسط تیم‌های امدادی نجات یافته‌اند که از این تعداد، ۴۷ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۹ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲۲ مورد عملیات رهاسازی انجام شد و ۱۶۱ نفر در چادرهای هلال احمر و مکان‌های عمومی اسکان داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۳۲ نیرو در قالب ۱۷۷ تیم در این مدت امدادرسانی داشته‌اند گفت: طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند پارسال آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز