خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

اجرای طرح های بازآفرینی در گرو تعامل و همکاری با مردم/ در حوزه تملک و بازگشایی معابر اقدامات صفر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۳۶۸

رئیس کمیسیون حاشیه شهر گفت: اجرای پروژه‌ها و طرح‌های بازآفرینی و بازگشایی معابر بدون تعامل و همکاری مردم امکان پذیر نیست و مردم در مناطق حوزه بازآفرینی، اکثرا از این طرح ها و تسهیلات بی‌اطلاع هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامحسین صاحبی در گفت وگویی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون حاشیه شهر با بیان اینکه برای اجرای موفق پروژه‌ها و تسریع عملیات اجرایی، باید مردم را پای کار بیاوریم، اظهار کرد: هنر نیروهای متخصص مدیریت شهری و سازمان بازآفرینی، ارتباط مناسب و سازنده با مردم و توجیه و اقناع آنها در زمینه تسهیلات و طرح‌های مختلف در مناطق است. 

وی افزود: دستور کار اول این جلسه مربوط به کرانه شمالی مشهد بود که در چند ماه اخیر این پروژه در قالب کرانه شمالی راه‌اندازی شده، پروژه‌ای که شامل دو پروژه بزرگ است؛ اول پروژه ساماندهی کال کشف است و پروژه دوم اجرای بزرگراه دوم حاشیه شهر مشهد و به اصطلاح بزرگراه جاده گاز است.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر ادامه داد: دستورکار دیگری که در کمیسیون حاشیه شهر مطرح شد، موضوع تبصره‌ی درباره تملک و بازگشایی معابر بود که متولیان این حوزه در کمیسیون گزارشی را ارائه دادند و مشخص شد اقدامات انجام شده به هیچ وجه قابل قبول نیست.

صاحبی تصریح کرد: در تبصره ١۵ بودجه امسال قیدی داریم که از کل اعتبارات تملک شهرداری مشهد، ۷۰ درصد آن مربوط به حاشیه شهر است؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده اما طبق گزارشی که در کمیسیون حاشیه شهر ارائه شد، این موضوع محقق نشده است و در گزارش ها تناقض هایی وجود دارد. 

وی گفت: متاسفانه در حوزه تملک و بازگشایی معابر در شش ماه گذشته طبق گزارشات ارائه شده، اقدامات تقریباً صفر بوده است؛ با اینکه ما در بودجه ۱۴۰۰ طبق تبصره ۱۶، ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده بود اما هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفت و می‌توان گفت عملکرد در این حوزه تقریبا صفر بوده است. 

رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: متولی و پیگیری‌کننده در حوزه بهسازی و نوسازی منازل در حاشیه شهر، سازمان بازآفرینی شهرداری است، در سال ۱۴۰۰ اعتباری که برای بازآفرینی و نوسازی در حاشیه شهر پرداخت شده، ۶۵۰ میلیون تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ در شش ماهه اول فقط ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است؛ در صورتی‌که اعتباراتی که دستگاه‌های مختلف برای این منظور در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: برای مثال شهرداری صد میلیون تومان وام قرض الحسنه، بنیاد مسکن ١٠٠ میلیون تومان وام قرض الحسنه و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان هم بنیاد علوی وام قرض الحسنه می‌دهد که در مجموع برای هر واحد مسکونی که نوسازی می‌شود، ۴۲۵ میلیون تومان تسهیلات دیده شده که متاسفانه هیچ اقدامی در سال گذشته و شش ماهه اول امسال انجام نشده است. 

صاحبی افزود: در این زمینه میلیاردها تومان اعتبار وجود دارد که مردم از آن بی بهره مانده‌اند؛ در حوزه بازآفرینی ۳۴ دفتر تسهیلگری داریم که یکی از وظایف این دفاتر، تسهیل دریافت همین اعتبارات و پیگیری مسائل مردم و اقناع در جهت نوسازی منازل است. 

وی تاکید کرد: اگر دفاتر تسهیلگری واقعاً فعال بودند و هر کدام تنها برای یک واحد تسهیلات دریافت کرده بودند، الان ۳۴ واحد نوسازی شده بود یعنی حدود ۱۵ میلیارد تومان باید هزینه میشد نه ۲۰۰ میلیون تومان!

حسن موحدیان، عضو کمیسیون حاشیه شهر نیز در این جلسه اظهارکرد: برای بلوار کرامت حتما باید فکر و برنامه‌ریزی صورت بگیرد چون هر دو سمت بلوار باز شده و فقط ۸۰ قطعه باقی مانده و باید تملک و به بلوار اضافه شود. 

حجت‌الاسلام حسن منصوریان عضو شورای شهر مشهد نیز در این جلسه تاکید کرد: راهکار ارتباط سازنده با مردم هر منطقه، ارتباط با معتمد محلات است. می‌توان با اقناع و تعامل با معتمد و روحانی مسجد بسیاری از مشکلات پیش روی بازآفرینی و توسعه مناطق را گره گشایی کرد. نقش دفاتر تسهیل گری در مناطق کم برخوردار همین است که بتوانند مسائل و مشکلات را حل کند. 

مجید طهوریان عسکری عضو کمیسیون حاشیه شهر نیز در این جلسه گفت: فلسفه وجودی ایجاد دفاتر تسهیل گری تعامل با مردم محله و منطقه و گره گشایی از کار و مشکل آنهاست، باید فرآیند ها را طوری برنامه‌ریزی کنید تا مردم محله با توجه به تمکن مالی بتوانند از تسهیلات استفاده کنند تا هم به نفع مردم باشد و هم توسعه مناطق سرعت بیش تری بگیرد. 

وی افزود: اگر فرد یا افرادی برای اطلاع رسانی به مردم انتخاب می شوند باید تخصص در این زمینه و قدرت اقناع داشته باشند و بتواند به سوالات مردم در زمینه های مختلف پاسخ دهد، اگر کار به این شکل پیش برود می توان به حصول نتیجه امیدوار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز