خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان شد؛

اجرای نشت یابی با پهباد برای اولین بار در قزوین/ظرفیت دانش بنیان‌ها برای بهبود عملکرد گازرسانی استفاده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۴۵۳

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: از تخصص دانش بنیان‌ها و مراکز علمی برای بهبود فرآیند عملکردی استفاده می‌کنیم و در همین راستا اجرای نشت یابی با پهباد برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه شریف وارد فاز اجرایی شده و ۵۰ کیلومتر مسیر را با دقت و سرعت بالا پوشش داده و این امر انجام نشت یابی را تسهیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی حجتی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعدازظهر امروز در سالن جلسات شرکت گاز استان برگزار شد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون باتوجه به شعار دولت مبنی بر خدمات رسانی به مناطق محروم به ۲۹ روستا با هزینه ۴۶ میلیارد تومان گازرسانی شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: برای ۳۸۵ واحد تولیدی و صنعتی با هزینه ۵۱ میلیارد تومان و دو شهرک صنعتی معلم کلایه و طارم سفلی با هزینه ۳ میلیارد تومان هم گازرسانی صورت گرفت.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از ساختمان اداره گاز خاکعلی، اشتراک پذیری ۸۵۰ واحد مسکونی به صورت رایگان و گاز رسانی محور چوقور با ۲۵ میلیارد تومان انجام شد و محوری است که می‌تواند در آینده نزدیک ۲۱ روستا در مناطق محروم را تحت پوشش قرار دهد.

این مسئول افزود: آغاز عملیات گاز رسانی به هفت روستا با اعتبار ۸.۵ میلیارد تومان در دست اجرا است، آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای محور یارود با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان هم در دستور کار قرار دارد که کلنگ زنی آن هفته آینده انجام می‌شود و شامل ۵ هزار و ۱۲۰ متر خد تغذیه و ۲۵ هزار و ۸۶۰ متر خط شبکه است.

وی عنوان کرد: آغاز عملیات به پروژه ۲۳ هکتاری مسکن ملی با اعتبار ۳ میلیارد تومان هم جزء برنامه‌های شرکت گاز است که ۲۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد.

حجتی پور اظهار کرد: با مصوبه سفر رئیس جمهور گازرسانی به ۱۳۳ روستا در طول امسال و سال آینده برنامه ریزی شده و اعتبار برآورد شده برای آن ۷۳۲ میلیارد تومان است؛ از این تعداد ۱۲۰ روستا در مناطق کوهستانی استان قرار دارد و جزء پروژه‌های سخت محسوب می‌شود و ۴۸ روستا هم در مرحله امکان سنجی قرار دارد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته سرانه گازرسانی از ۲۵ میلیون تومان برای هر نفر به ۴۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین بیان کرد: داشتن طرح هادی روستاها هم از مواردی است که در گاز رسانی مد نظر است که برای ۸۰ روستا از ۱۳۳ مورد طرح هادی را درخواست کرده‌ایم.

وی گفت: انشعاب، حق برقراری انشعاب، اجرای تاسیسات داخلی و گاز بها برای اقشار مناطق محروم رایگان است و ۵ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی محرومان درنظر گرفته شده است.

بهینه سازی موتورخانه‌ها به صورت رایگان

این مسئول عنوان کرد: فاز اجرایی هیت باکس باعث می‌شود صرفه جویی کلانی در حوزه گازرسانی صورت گیرد و این طرح بر مبنای دانش بنیان و با همکاری دانشگاه شریف از فاز مطالعاتی خارج شده و با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان در یک ایستگاه در حال سرویس دهی است.

حجتی پور ادامه داد: اجرای سامانه هوشمند دریچه شیر گاز با هزینه ۴۳۱ میلیون تومان هم از مواردی است که بر مبنای دانش بنیان اجرا شده است، در چند مورد هم عقد قرارداد پژوهشی صورت گرفته است که به ارتقای عملکرد گاز رسانی کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین افزود: ممنوعیت جذب نیروی انسانی از مواردی بود که با آن مواجه بودیم که دستورالعمل‌هایی در این حوزه صادر شد و در نتیجه امکان جذب افراد توانمند فراهم شد و ۱۰۵ نفر از نیروهای شاغل تبدیل وضعیت شدند که در امنیت شغلی تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: بهینه سازی موتورخانه‌ها از تکالیف ما است که از سال ۹۹ آغاز شده و شرکت گاز استان به صورت رایگان اقدام کرده و تاکنون برای ۶۷ موتورخانه انجام شده و ۱۵ درصد صرفه جویی انرژی را به همراه داشته است اما این ظرفیت توسط سازمان‌ها مورد استقبال قرار نگرفته است.

این مسئول اظهار کرد: مدارس در موضوع انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است و ۳۸۶ بخاری هرموتیک به صورت رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بین ۵۴ شرکت ملی گاز رتبه ششم آموزش نیروی انسانی را داریم و آموزش در مدارس جزء اولویت‌های ما است که در این راستا تفاهم نامه‌ای را با آموزش و پرورش منعقد خواهیم کرد.

حجتی پور بیان کرد: در رابطه با تراز گاز، شدت مصرف انرژی ما ۷ برابر کشورهای پیشرفته و ۴ برابر متوسط دنیا است که فاجعه است و با وضعیت خوبی روبه رو نیستیم و نیاز داریم  مصرف انرژی کنترل شود تا استان‌های سردسیر با مشکل مواجه نشوند، درواقع در حوزه مدیریت انرژی به فرهنگسازی و نهضت همگانی نیاز داریم.

وی گفت:  ۸۲۳ روستای دارای سکنه در استان داریم که از این تعداد ۵۸۸ روستا دارای گاز هستند و برخی روستاها مانند پیچه بن در حال حاضر امکان گاز رسانی ندارد که البته مطالعات آن درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: ۱۰۰ درصد خانوار شهری و بالای ۹۰ درصد خانوار روستایی تحت پوشش گاز است که با اجرای طرح دو ساله این میزان به ۹۶ درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: خاموشی و محدودیت گاز رسانی به صنایع اجتناب ناپذیر است و در فاز پیش بینی صنایع انرژی‌بر را نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم موظف می‌کنیم که باید سوخت دوم تا هفت روز پاسخگو باشد و حتما باید نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز صنعتی و مهم نسبت به دوگانه سوز کردن و ذخیره سازی سوخت دوم اقدام کنند.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز