خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر ارتباطات انجام شد؛

افتتاح ۶ پروژه فناورانه و دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۸۱۹

۶ پروژه در شرکت های فناورانه و دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، عیسی زارع پور در ششمین روز از هفته دولت با همراهی مجتبی عبداللهی استاندار البرز و مدیران استانی ضمن حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام ۶ پروژه در شرکت های فناورانه و دانش بنیان را افتتاح کرد.

"شرکت رهنمون فناوری اطلاعات" با حوزه فعالیت تولید سرور و تجهیزات پردازش و ذخیره انبوه داده و ۳۵۰ میلیارد  ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۴۹ نفر مستقیم و ۸۰ نفر غیر مستقیم افتتاح شد. 

شرکت تلکام آرین با حوزه فعالیت تجهیزات مخابراتی و شبکه سوئیچ و ۸۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری  و اشتغال مستقیم ۱۲ نفر و ۱۹ نفر غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس با حوزه فعالیت تولید دستگاه خودپرداز، خود دریافت و کیوسک تعاملی و هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۵ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرد. 

گروه تولیدی تجاری بلووم با حوزه فعالیت تولید تلفن همراه، فیچرفون و هوشمند و بیش از یک میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال مستقیم ۱۱۵ نفر و ۴۵۰ نفر غیر مستقیم افتتاح شد.

 شرکت داده پرداز رایانه تلاش با حوزه فعالیت تولید لوازم جانبی رایانه و سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیاردی و اشتغال مستقیم ۲۸ نفر و ۱۲ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرد.

 شرکت هدایت هوشمند قرن با حوزه فعالیت تولید پایانه های فروش آنلاین بی سیم و با سیم و صندوق فروشگاهی دیجیتالی با میزان سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی و اشتغال ۳۰ نفر مستقیم و ۷۰ نفر غیرمستقیم به بهره برداری رسید.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در وسعت ۳۶۰۰ هکتار و با رویکرد ارائه خدمات اقتصادی، گمرکی و استقرار صنایع تولیدی راه اندازی شد و با اولویت حوزه فناوری های نوین و پیشرفته در صدد است تا به منطقه ویژه اقتصادی دیجیتال تبدیل شود.

در حال حاضر ۴۰ هکتار اراضی فاز یک و ۵۶ هکتار اراضی فاز دو و ۱۸ هکتار اراضی فاز سه به بهره برداری رسیده است و فاز چهارم منطقه نیز با مساحتی بالغ بر ۱۶۵ هکتار در مرحله آماده سازی زیرساخت ها و واگذاری به صنایع است و مالکیت این منطقه متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و همین موضوع می تواند به عنوان نقطه اتکایی برای شرکتها، صنایع و بنگاههای اقتصادی باشد که در حوزه های فناوری و ارائه محصولات ارتباطی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز