خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

اینترنت کودک‌و‌نوجوان به زودی رونمایی می شود/ انتقاداتی به شبکه شاد دارم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۱۷۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت کودک‌و‌نوجوان به زودی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین روز اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش عصر امروز ۳۱ مرداد بااشاره به اهمیت آموزش‌وپرورش و مسئولیت سنگین آن در شرایط فعلی کشور گفت: شما باید بتوانید در این شرایط نسلی خلاق و امیدوار و مجاهد پرورش دهید؛ این کار آسانی نیست. دشمنان ما امید را در مردم نشانه رفته اند و تلاش می کنند نسل آینده را از نظام ناامید کنند. آمارها نشان می دهند که آمار مهاجرت به سن پایین آمده و به دوره لیسانس و بچه های دبیرستان رسیده است.

او تصریح کرد: به عنوان پدری دارای چهار فرزند معتقدم اگر موفقیتی حاصل شده ریشه اش به دوران مدرسه بر می گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف کردن کارهای بزرگ بین دو وزارتخانه گفت و یادآور شد: زندگی بشر با فناوری اطلاعات و ارتباطات زیر و رو شده است. ابزار ارتباطی ما در دهه های قبل پیامک بود حتی حدود هشت سال قبل کسی فکر نمی کرد ابزاری تهیه شود که در لحظه تاکسی بگیرید و راننده را رصد کنید که کجاست و با حداقل قیمت اینکار شود و میلیون ها نفر از آن استفاده کنند و موجب اشتغال شود.

او افزود: جای خوشحالی و خوشبختی دارد و نسلی که شما تربیت کردید توانستند ما را در بسیاری زمینه ها خودکفا کنند. دنیا را پلتفرم و سکوهای مختلف گرفته اند اما به لطف توانمندی خودمان دست به تولید زده ایم و از نمونه های خارجی بی‌نیاز هستیم.

زارع‌پور اظهار کرد: فناوری همه حوزه ها را زیر و رو کرده و آموزش هم یکی از آن حوزه‌هاست. بستر آموزشی شاد اگر در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی گرفت مثل خیلی کشورها ما هم دچار مشکل می شدیم اما ما در کنار آموزش و پرورش قرار گرفتیم و دین خود را ادا کردیم البته انتقادات جدی به شاد دارم، اما واقعا در آن زمان اقدامات خوبی شد.

او ادامه داد: ما عدالت آموزشی را برقرار کردیم و از نقاط دوردست توانستند از امکانات آن استفاده کنند. در حال حاضر ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت برخوردار هستند. و تا آخر امسال این رقم را به ۹۵ درصد می‌رسانیم.

وزیر ارتباطات با تاکید به اتصال همه روستا به اینترتت تا آخر امسال توصیح داد: غیر از حوزه زیرساختی، در بحث پلتفرم های آموزشی جدید امیدواریم بتوانیم حداکثر ظرفیت را به کار بگیریم. ما پروژه بزرگی در پیش داریم که بحث فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست و نسخه شفابخش اینترنت است و با فیبر نوری با سرعت نامحدود می خواهیم همه را به اینترنت متصل کنیم و اتصال ندارس از طریق فیبر نوری را در برنامه ها می گذاریم تا در سراسر کشور در اختیار قرار بگیرد.

او تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اتصال مدارس مطرح است و ۸۰ هزار مدرسه آموزش و پرورش به فیبر نوری متصل هیستند و اتصال همه مدارس از طریق فیبر نوری آغاز می شود.

او افرود: بحث سواد فضای مجازی یا مقابله با آسیب ها را نیز مدنظر داریم. در خیلی کشورها که پلتفرم ها آنجا متولد می شوند، قواعدی برای کودکان و نوجوان در فضای مجازی تهیه شده و به آن پایبند هم هستند و در کشور ما اگر کسی بخواهد کاری کند فرصت براو تنگ می‌شود و فضا را مسموم  کرده اند.

زارع پور بیان کرد: من از شما مدیران آموزش و پرورش به عنوان سرمایه ها از شما می‌خواهم سواد فضای مجازی را درنظر بگیرید. اینترنت به صورتی است که هرچقدر کنترل کنید به هرحال بچه ها در معرض محتوای نادرست قرار می گیرند.

هیچ جای دنیا خانواده‌ها و بچه ها را در فضای مجازی بی پناه نگذاشته اند.

او ادامه داد: یکی از کارهای دولت سیزدهم بحث اینترنت کودک و نوجوان است که به زودی از آن رونمایی می کنیم و ابزاری تهیه کرده ایم و کسانی که می خواهند اینترنتی ایمن و سالم برای گروه های سنی مختلف دریافت کنند می توانند از این سیستم بهره ببرند تا اگر بچه ها تبلت و گوشی دست گرفتند، خیال خانواده ها راحت باشد. این ابزار امکان می دهد والدین لیست مفیدی تهیه کنند و بچه‌ها جز آن فهرست نتوانند وارد فضای دیگری شوند. البته این طرح اختیاری است و هرکس دوست داشت می تواند از آن بهره ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز