خبرگزاری کار ایران

زارع‌پور:

همکاری ایران و روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۶۷۶

وزیر ارتباطات ضمن ارائه گزارشی از سفر خود به مسکو از امضای ۴ سند همکاری بین شرکت های ایرانی و روسی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: از روز پنج شنبه به مسکو آمده ام. از روز سه شنبه نیز هیئتی متشکل از چند معاون تخصصی وزارت ارتباطات و نمایندگانی از ۲۶ شرکت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مذاکره با هم ترازان و هم قطاران خود و آماده سازی بستر افزایش روابط تجاری و اقتصادی به روسیه آمده اند. البته مذاکرات مجازی بین شرکت‌های متناظر ایرانی و روسی از دو ماه پیش آغاز شده بود و حالا این شرکت‌ها در نشست‌های رو در رو به توافقات عملیاتی دست پیدا کرده اند.

برای نخستین بار است که مجموعه‌ای از بزرگترین شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با پشتیبانی وزارت ارتباطات تا مرحله توافق نهایی با شرکت‌های متناظر روسی در زمینه تبادل دانش و فناوری و صدور کالاها و خدمات ارتباطی و فناوری پیش رفته اند. با عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته از این پس شرکت‌های ایرانی، محصولات دانش بنیان در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم افزار و سخت افزار را به روسیه و حوزه اوراسیا صادر خواهند کرد. شرایط فعلی بازار بین المللی و منطقه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات به گونه‌ای رقم خورده که ضریب موفقیت شرکت‌های ایرانی را در این بازارها دو چندان می‌کند.

تا اینجای سفر با رئیس آژانس فدرال رگولاتوری ارتباطات و رسانه‌های جمعی و وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات روسیه دیدار و مذاکره داشته ام. از پارک علوم وفناوری «اسکولکووا» در مسکو نیز دیدن کردم و با ظرفیت این مجموعه عظیم دانش بنیان آشنا شدم. به اتفاق وزیر ارتباطات روسیه شاهد امضای چند سند همکاری مهم میان دو وزارتخانه و شرکت‌های خصوصی دو طرف بودیم.

تا امروز ۴ سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین دو وزارتخانه به امضا رسیده است. با امضای این اسناد، همکاری‌های دوجانبه در حوزه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» توسعه می‌یابد و مسیر حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در بازار روسیه و به تبع آن در بازار اوراسیا هموار می‌شود. به تدریج جزئیات دستاوردهای این سفر را برایتان خواهم گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز