خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

پنجمین رویداد استارتاپی در مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو بر گزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۶۳۲

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو از پنجمین رویداد استارتاپی دانش آفرینی در صنعت معماری و شهر سازی در مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، علی عمران روزبان از پنجمین رویداد استارتاپی دانش آفرینی در صنعت معماری و شهر سازی در مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو خبر داد و گفت: این رویداد با حضور علی اصغر کیهانی پدر صنعت نوین بتن ایران ، رییس پارک علم و فناوری استان البرز ، معاون پارک علم و فناوری ، جمعی از مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی ، اساتید و دانشجویان در سالن کتابخانه این دانشگاه بر گزار شد. 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو هدف از برگزاری استارتاپ را کشف ایده های نو و حمایت از دانشجویان بیان کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو اولین دانشگاه تخصصی کشور در حوزه صنعت بتن و ساختمان کشور است که با بهره گیری از بروز ترین کارگاه ها و آزمایشگاه های تخصصی توانسته فارغ التحصیلان زیادی را به جامعه عرضه کند.

عمران روزبان افزود:  این رویداد متشکل از ایده هایی است  که توسط دانشجویان و صاحبان ایده در مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو اعلام و از بین ۲۷ ایده خلاقانه ۸ ایده مورد پذیرش قرار گرفت و در صحن علنی برگزاری این رویداد داوری شد.

وی گفت: رویدادهای شتابی که در سال ۱۴۰۱ طراحی شد و در حال اجرا است به رویداد ملی جایزه دکتر علی اصغر کیهانی منتهی خواهد شد که در ۱۶ دی ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و در آنجا مورد تقدیر و قدردانی قرار می‌گیرد.

روزبان افزود : رویدادهای مختلفی در سال ۱۴۰۱ طراحی شده که از همه صاحبان ایده دعوت می‌شود که ایده هایشان را به دفتر کارآفرینی مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت : مهمترین رویداد شتابی که در سال ۱۴۰۱ علاوه بر رویداد ملی دکتر کیهانی برگزار خواهد شد،تفکر کارآمد کارآفرین هست که قرار هست با حمایت شرکت‌های اسپانسر مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو بعنوان جایزه ملی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در آخر از فرهیختگان و دانشجویان دعوت کرد تا ایده هایشان را به مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو اعلام کنند تا از جایزه ویژه دکتر علی اصغر کیهانی بر خوردار شوند .

عباسی رئیس پارک علم و فناوری استان البرز از بر گزاری مرتب استارتاپ در دانشگاه ایران فریمکو ابراز خرسندی کرد و گفت : بسیار خوشحالم این دانشگاه توسط موسس این مجموعه آقای دکتر کیهانی حمایت می شود و از همه مهمتر دانشجویان به صورت علمی و تئوری در این مجموعه کسب علم و تجربه می کنند. 

 عباسی افزود: یکی از ارکان اصلی ایجاد یک زیست بوم کارآفرین که منجر به خروجی برای کشور بشود و بتواند روی جی دی پی کشور ما تاثیر بالقوه بگذارد این است که بتوانیم زیست بوم کشور را کامل کنیم که یکی از ابزارهای  بزرگی که در این مسیر می‌تواند به تکامل آن کمک کند برگزاری رویدادهای استارتاپی است که ما امروز در این دانشگاه شاهد بر گزاری آن هستیم.

علی اصغر ‌کیهانی پدر صنعت نوین بتن ایران هم طی سخنانی اخلاق را در زندگی و کسب و کار بسیار مهم بیان کرد و گفت : توصیه من به تمام اساتید این است که قبل از آغاز دروس برای دانشجویان چند دقیقه ای از اخلاق و انسانیت سخن بگویند و بعد درس را شروع کنند چون اعتقادم این است علم بدون اخلاق هیچ سودی برای جامعه ندارد.

کیهانی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در هر کشوری مهم است گفت : اگر به زیر ساخت کشور توجه نشود نباید انتظار تربیت  فرزندانی را داشته باشیم که بتوانند آینده را تضمین و چرخ کشور را بچرخانند .

وی افزود آموزش و پرورش در هر کشوری اگر به روال صحیح خود اداره شود قطعا در آن کشور ما شاهد قاضی عادل ، معلم آگاه ، دانشمند ، مهندس درستکار ، دکتر دلسوز و..... خواهیم بود و آن وقت زندگی آسان تر و جامعه به سمت ایده آل پیش خواهد رفت .

در ادامه این استارتاپ  مهدیه حسین امینی و  سید حسین میر غفاریان در خصوص ساخت سازه پوسته ای هایتک با قالب پوسته کشیده ، علی یغماوی در خصوص سیستم مدیریت هوشمند مانیتورینگ تجهیزات صنعتی ، رضا شیرزادی به سامانه توسعه صادرات ، فرشید اسکندری ، زهرا رفیعی آتاتی و سید مهرداد معصومی هم به ساخت کامپوزیت های عایق حرارت و برودت نانوپروس ، کیمیا کاملی و حمید رضا شیرازی به دیواره های سبز خزه ای ، علیر ضا علی پور با محصولات مراقبت پوست و بهداشت ایمنی برای کارکنان بتن سازی ،صادق محمد حسین پور و علیرضا چیت ساز با راهکار سیستمی هوشمند تحلیل اطلاعات فروش تحلیل گران و عباس برزگر سنگ مصنوعی سازگار با محیط زیست را ارائه کردند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز