خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری البرز:

10 پل البرز مرمت و بازسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۲۳۶

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: پروژه مرمت و بازسازی 10 پل استان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 800 میلیون تومان در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا از البرز، حمید پرورشی با اشاره به این که پل‌ها یکی از عناصر کلیدی بزرگراه‌ها هستند که احداث آن‌ها نسبت به بقیه اجزای راه هزینه بیشتری دارد، گفت: به علت وضعیت خاص سازه‌ای، پل‌ها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی می‌شوند و هرچه تعمیر و بازسازی آن‌ها به تعویق افتد وضعیت بحرانی‌تر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال در چند نوبت بازدید دوره‌ای از پل‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: در این بازدیدها شرایط پل‌ها توسط کارشناسان رصد می‌شود تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مرمت و بازسازی، لایروبی و تنقیه پل‌ها نیز در طول سال انجام می‌شود، گفت: انجام این کار به ویژه در فصل بارش از انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌کند.

معاون راهداری البرز با بیان اینکه طبق نظرات کارشناسی و براساس نیاز درحال حاضر پروژه مرمت و بازسازی 10 پل در استان اجرایی شده است، افزود: دراین پروژه دال پل‌ها مقاوم‌سازی و ستون‌های بتنی و عرشه فولادی آن‌ها که دچار خوردگی شده‌اند با عملیات تراش و سندبلاست مرمت و تعمیر می‌شوند.

معاون راهداری البرز با بیان اینکه درحال حاضر مرمت و بازسازی پل خوزنکلا و پل شماره دو در محور کرج- چالوس، پل ساسانی کرج، پل خوروین ساوجبلاغ، پل رودخانه کرج (محدوده آزادراه) و پل کلاک به پایان رسیده است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی سه پل دیگر در محور کرج- چالوس و یک پل در آزادراه کرج- قزوین در حال اجراست که 50 درصد آن انجام و مابقی نیز در اسرع وقت به پایان می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 800 میلیون تومان درحال اجراست، خاطرنشان کرد: باتوجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب و روان شدن گل و لای در راه‌های اصلی و روستایی البرز عملیات پاکسازی، لایروبی، تنقیه پل‌ها و آبراه‌های حوزه استحفاظی راه‌های البرز نیز انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز